חדשות בארץ

"בני גנץ לא מסוגל אפילו לדקלם את הטקסטים שנתנו לו"

בריאיון נוסף שהעניק ראש הממשלה לתקשורת אמר כי לשלושת הגנרלים של כחול לבן "אין מושג במדינאות". על ההערכה כי בליכוד יפעלו להדיח אותו מכיסאו באם ייכשל במלאכת הרכבת הממשלה, אמר"כי בעת מבחן הליכוד מתלכד", וכי הוא "לא מעלה" על דעתו "שהם ימעלו ככה ברצון הבוחר"

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לאחר סוף שבוע של בליץ ראיונות לתקשורת, ראש הממשלה בנימן נתניהו העניק הבוקר (ראשון) ריאיון נוסף, במהלכו התייחס לשורת נושאים מדיניים וביטחוניים, והכחיש את התסריט לפיו ינסו בליכוד להדיחו לאחר הבחירות. "אני לא מעלה על דעתי שהם ימעלו ככה ברצון הבוחר. מצביעי הליכוד בוחרים בי – הם שמים את הפתק של הליכוד בראשות נתניהו", הצהיר ראש הממשלה  בריאיון לחדשות 12. "בעת מבחן הליכוד מתלכד".

ראש הממשלה התייחס להבטחותיו משנים עברו "למוטט את שלטון החמאס", ועל הזעם של תושבי הדרום שבא בעקבות אי-מימושן של הצהרות אלה: "אני מבין את המצוקה שלהם, אנחנו מטפלים גם בחזית הזאת וגם בחזיתות אחרות שהאויבים שלנו מנסים לאיים עלינו מהן. עיראק, סוריה, לבנון, עזה כמובן ומעוד מקומות", אמר. נתניהו חזר על מסריו בתקשורת, והדגיש כי "במקרה של עזה כנראה שלא תהיה ברירה למוצא האחרון, מלחמה. אני מאוד זהיר לפני שאנחנו מסכנים את חיילנו ואזרחנו, אבל כנראה שלא יהיה מוצא ממערכה רחבה. אני לא רוצה לאותת לחמאס ולהגיד לו מתי נעשה את זה ואיך נעשה את זה, אבל כנראה שהוא לא מבין שהוא חייב למנוע התקפות משטח עזה אלינו או שלא תהיה אלטרנטיבה אלא לצאת למערכה גדולה. ברוך השם יש לנו הרבה הפתעות בשבילם".

לפי נתניהו, הטענה כי חמאס סוחט את ישראל בכך שהוא ממשיך לקבל מזוודות של כסף מדי חודש מקטאר, היא "בלוף אחד ענק". לדבריו, "את הכסף הזה הם קיבלו כל הזמן, זה כסף שהיה תחת אבו מאזן ועכשיו התחלף בכסף של קטאר. הכסף הזה נועד לפתור בעיות הומניטריות, אחרת נקבל בעזה מחלות ומגפות שיבואו גם אלינו".

 

"לא אבקש לשנות את חוק החסינות, לא מאמין שזה יגיע לזה"​

על הצהרתו לספח את בקעת הירדן שנאמרת לפני בחירות, זאת בצל הביקורת כי הצעות דומות הועלו בעשור האחרון בישיבות הממשלה וטורפדו על ידו, אמר נתניהו כי זה "פשוט מגוחך": "במשך עשר שנים תחת הממשלים של קלינטון ואובמה מנעתי נסיגה ועקירה לקווי 67' בלחצים שלא הופעלו על שום ראש ממשלה. בשלוש השנים האחרונות עשיתי תפנית עם הנשיא טראמפ ועכשיו אני מביא להכרה אמריקנית בריבונותנו בבקעת הירדן ובהמשך של כל ההתיישבות".

בהמשך הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי לממשלת מעבר ישנם קשיים משפטיים לאשר את ההצעה לסיפוח. בריאיון, נתניהו נתפס בהודעתו זו של היועמ"ש, ואמר: "באתי אחרי עבודה מדינית, אני מדבר עם האמריקאים, סולל מסילות, מכשיר לבבות. אני בא לעשות את זה בכנסת והיועץ המשפטי אומר לי, כמו בחוק המצלמות, 'אתה לא יכול'. שאלתי למה אני לא יכול, הוא אמר שאני צריך לקבל מנדט מהציבור על כל החלת ריבונות ושרק אחרי הבחירות אוכל. אני בא עכשיו לבקש מנדט מהציבור, אם לא הייתה לי המגבלה של היועץ המשפטי הייתי באמת מביא את זה לפני שבוע".

על חוק המצלמות בקלפיות הערביות, שנפל בקריאה ראשונה בשל אי-תמיכתה של ישראל ביתנו, אמר: "תמיד היו מצלמות בקלפיות, פתאום בא השופט ואומר שמה שאתה יכול לעשות בכל סופרמרקט, בכל בנק, בכל מקום במדינת ישראל, אסור פה. אומרים לך ברגע האחרון שאם אתה רוצה להכניס מצלמות, תחוקק חוק. אני בא לחוקק חוק, אומרים, 'אין לך מספיק זמן', זה אבסורד".

במהלך הריאיון התייחס ראש הממשלה לשלושת תיקיו הפליליים, אשר  באחד מהם הוא מואשם בשוחד. לטענתו, כתבי האישום נגדו לא יבשילו לכדי משפט: "אני לא חושב שזה יקרה, זה כל כך פריך, כל כך אפסי. זו מדינת חוק, העדויות נגדי הושגו תחת לחץ של סחיטה ואיומים, זה לא יחזיק מעמד. יש שתי אפשרויות שאני לא יודע מה מהן יותר גרועה, או שהיועץ המשפטי לממשלה ידע על השיטות האלה ואז זה חמור מאוד, או שהוא לא ידע וזה גם חמור מאוד".

עם זאת, ראש הממשלה הצהיר כי הוא לא מתכוון לפעול לשינוי חוק החסינות. "אמרו שהכנסתי את זה להסכמים הקואליציוניים, זה לא קרה. ראינו את הטיוטה, זה לא שם. לא בכדי אני לא מבקש לשנות את זה, אני לא מאמין שזה יגיע לכלל ביטוי".
 

"גנץ ידבר עם פוטין? זה פשוט מצחיק"

במהלך החודשים האחרונים פועל נתניהו לחתימת הסכם "ברית הגנה" עם ארצות הברית, שיחייב כל אחת מהצדדים לתמוך בשנייה במקרה של מלחמה. למרות העמדה המסורתית של מערכת הביטחון, לפיה ההסכם יכבול את ישראל ויאלץ אותה לשתף את האמריקנים בשיקול הדעת הביטחוני ובמודיעין, טען נתניהו כי ההסכם משאיר את האופציה של פעולה עצמאית. "הנשיא טראמפ מצלצל אלי אתמול ואומר לי בשיחה מאוד חמה ומאוד לבבית, 'תראה, אני מקבל את הצעתך שנתחיל באופן פורמלי בשיחות להביא ברית הגנה היסטורית בין ישראל לארצות הברית ולבסס את הברית הזאת לדורות'", אמר.

על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שהתנגד להסכם זה, טען נתניהו כי "זה מראה לך כמה האיש הזה לא מבין שום דבר במדינאות". לפי ראש הממשלה, גנץ היה "רמטכ"ל שתמך בהסכם הגרעין השערורייתי עם איראן והתנגד להקמת הגדר בגבול מצרים שהצילה את ישראל ממיליון מסתננים מאפריקה. גנץ מבין משהו במדינאות? קשקוש. אתה שומע את הפריכות של בני גנץ, הוא מתבלבל. הסכם הגנה בפירוש משאיר את האופציה של פעולה עצמאית. יש פה שינוי כביר בעוצמת ההרתעה של ישראל, אנחנו נשמור על חופש הפעולה שלנו".

לטענתו, לכחול לבן, שמחזיקה בשלושה גנרלים בצמרת מפלגתה, "אין להם מושג במדינאות".  נתניהו הוסיף: "רמטכ"ל זה לא ראש ממשלה, ראש ממשלה צריך להבין במדינאות. לגנץ אין מושג ירוק במדינאות, אין לו מושג איך להשפיע על דעת הקהל העולמית. הוא יעמוד מול טראמפ? הוא ינהל את המשא ומתן על תוכנית המאה? הוא ידבר עם פוטין? זה פשוט מצחיק".

על השאלה האם יפסול ממשלת אחדות עם כחול לבן, אמר: "אני רוצה ממשלת ימין שלתוכה אוסיף גם את מי שיקבל את קווי היסוד שלנו. אני עושה את זה מתוך אמונה ושליחות. כדי להוביל את מדינת ישראל אתה צריך להיות שחקן ברמה עולמית. בני גנץ לא מסוגל אפילו לדקלם את הטקסטים שנתנו לו".

תגיות:בחירות 2019בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה