חדשות בארץ

ברק: "לא נשב עם נתניהו בשום מצב ובשום שלב, צריך להחליף אותו"

לאחר שחשף את שמה של מפלגתו החדשה, תקף יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, את ראש הממשלה בנימין נתניהו וגורמים בימין אותם הגדיר כ"גירסה מודרנית של משיחיות שקר"

ברק (צילום: פלאש 90)ברק (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וגורמים בימין אותם הגדיר כ"גירסה מודרנית של משיחיות שקר".

בריאיון לאריה גולן בתוכנית בכאן רשת ב', הבהיר ברק את עמדתו ביחס לאפשרות שיישב בממשלה עתידית בראשות נתניהו: "אנחנו לא נשב עם נתניהו בשום מצב, בשום דרך, בשום שלב, נקודה. העניין הזה הוא בעיניי ברור. המטרה שלנו בכניסה לפוליטיקה היא להחליף את נתניהו. לגרום לכך שייווצר גוש גדול שיפעל באנרגיה גבוהה מול נתניהו, בהעמדה ממוקדת של מה הוא עושה לדמוקרטיה הישראלית – מתקפה רצופה על מערכת המשפט, על החברה האזרחית, על ארגוני זכויות אדם, סתימת הפה בתקשורת. את נתניהו ואת משטר נתניהו צריך להחליף".

ברק המשיך ותקף במילים בוטות גורמים בימין, שלדבריו נתניהו כרת עמם ברית. לדבריו, מדובר ב"חבורה של אנשים המייצגים גירסה מודרנית של משיחיות השקר, שלא מקבלים את מרות המדינה. נתניהו, במאמצי ההצלה שלו, נשען על כהניסטים. הם אלו שיצחק שמיר היה יוצא ממליאת הכנסת כל פעם שהיו עולים לנאום".

"התלמוד כבר הזהיר אותנו על שני אסונות שקרו בהיסטוריה כתוצאה ממדיניות שקר", הוסיף ראש הממשלה לשעבר. לדבריו, מדובר במדיניות ש"דוחקת את הקץ ומנסה להכתיב לקב"ה את לוח הזמנים מתי לשלוח את המשיח, עולה בחומה ומתגרה בכוחות עולמיים, וזורה שנאת חינם. שלושת הלאווים האלה מהתלמוד נחצים יום יום על ידי אנשים שחובשים כיפות ומתהדרים בתואר של רבנים, אבל בעצם הם סילוף ועיוות של היהדות, הציונות והישראליות".

"הימין והליכוד הם לגיטימיים, מותר להם להיאבק על דעותיהם", הדגיש ברק. "אני הייתי מקים ממשלה עם כל מי שמקבל את ארבעת העקרונות הבאים: ביטחון לפני ומעל לכל שיקול אחר, שלמות העם ואחדותו קודמות לאחיזה בכל מטר מרובע של יהודה ושומרון, הכרזת העצמאות ועקרונותיה הם הבסיס לחוקה של מדינת ישראל, והישגי המדינה הם של האזרחים והם זכאים לפירותיהם".

 

"אני דמוקרט, ומה אתה?"

ברק הסביר את השם שהעניק למפלגתו החדשה: "לכל מי ששואל אותי אם אני שמאל, אני עונה: 'אני דמוקרט, ומה אתה?'. ההבחנה הזו של 'דמוקרטית' שוברת מיסגור, שנתניהו מנסה לשטוף בעזרתו את המוח".

בתשובה לשאלה האם הוא בעד פתרון שתי המדינות, ענה יו"ר ישראל דמוקרטית: "אני כמובן בעד הסדר בסופו של דבר, ואני לא רוצה לעסוק בדברים שהם כרגע לא פרקטיים. בסופו של דבר, שליטה של ישראל מהים עד הירדן תביא בהכרח למדינה לא דמוקרטית או למדינה לא יהודית. זו המהות של מה שאנו אומרים: אנחנו בעד מדינה יהודית, ציונית, דמוקרטית, נאורה וליברלית, ברוח הכרזת העצמאות וחזון נביאי ישראל. נתניהו סטה מזה".

בנוגע לאפשרויות לחיבורים בגוש השמאל לקראת הבחירות לכנסת, אמר ברק: "אנחנו מוכנים ובודקים את האפשרויות – מה קורה עם ציפי לבני, מה קורה עם מרצ, מפלגת העבודה וגופים אחרים. מה שהיה חסר בפעם הקודמת זה גוש גדול יותר, שיתחיל הרבה יותר שמאלה ויקיף כמה שיותר, כדי שבתוך גוש המרכז-שמאל לא נבזבז שום דבר בהתקפות אחד על השני, אלא הכל יהיה מכוון להחלפת נתניהו, משטר נתניהו או מדינת נתניהו".

כזכור, ברק הכריז לפני כשבוע וחצי על הקמת מפלגתו החדשה. אל הגוף הפוליטי החדש הצטרפו עד כה סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן; איש העסקים קובי ריכטר; פרופ' יפעת ביטון, שהתמודדה בבחירות הקודמות במסגרת מפלגת "גשר" של אורלי לוי אבקסיס; יאיר (יאיא) פינק, שהתמודד בבחירות הקודמות ברשימת מפלגת העבודה; נועה רוטמן, נכדתו של ראש המשלה המנוח יצחק רבין; ועורכת הדין שגית פרץ דרעי, פעילה לשעבר בפורום הנשים של מפלגת הבית היהודי.

מסקרים שפורסמו לאחרונה עולה כי מפלגתו של ברק לא הצליחה עד כה לחולל שינוי כל שהוא במפה הפוליטית. זאת ועוד: על פי סקר חדשות 12, המפלגה החדשה אף אינה מצליחה לעבור את אחוז החסימה.

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019ישראל דמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה