חדשות בארץ

עמיר פרץ: "נהפוך את מפלגת העבודה לבית פוליטי"

היו"ר החדש של מפלגת העבודה פירט במסיבת עיתונאים כיצד בכוונתו לחזק את כוחה של מפלגתו ולהגדיל את גוש השמאל-מרכז, כך שניתן יהיה להחליף את ממשלת נתניהו. הוא הבהיר כי בכוונתו לבחון את כל האופציות לשיתופי פעולה בתוך הגוש, אבל לא התחייב לאיחוד כוחות כולל במסגרת מפלגה אחת

פרץ, היום (צילום: פלאש 90)פרץ, היום (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיר פרץ, שנבחר אתמול (שלישי) ליו"ר החדש של מפלגת העבודה, קיים בצהריים מסיבת עיתונאים בתל אביב. פרץ, שחזר לראשות מפלגתו בפעם השנייה, לאחר שכיהן בתפקיד זה בעשור הקודם, אמר כי הוא מגיע אל המשימה בהתרגשות גדולה: "נהפוך את העבודה ממפלגה פוליטית לבית פוליטי, בו כל הישראלים יראו בו כתובת, ירגישו בנוח להתחבר אליו, וירגישו שכאן אנחנו בונים את המכנה המשותף לחברה הישראלית כדי להצעיד אותה לדרך חדשה, ללא שסעים וללא מחלוקות".

"היום, בתוך הבית, אנחנו יוצאים מאוחדים לדרך חדשה", הוסיף פרץ במסר של פיוס פנימי. "בבית אין לנו יריבים. יש לנו בהחלט כוחות שחושבים אחרת, ומותר להם לחשוב אחרת. נקיים את הוויכוחים באומץ ונצא מאוחדים. המאמץ הראשון שלי יהיה להביא את המתמודדים שהתמודדו מולי, איציק שמולי וסתיו שפיר. נעשה הכול כדי לשקם את הבית".

היו"ר החדש-ישן של העבודה אמר כי הוא מתכוון לעשות כל שביכולתו כדי לבנות "אלטרנטיבה אידיאולוגית", כלשונו, לממשלת נתניהו. הוא פירט בהרחבה כיצד הוא מתכוון ליישם את הבטחתו לפני הבחירות המקדימות להגדיל באופן ניכר את כוחה של המפלגה: "אנחנו נפעל כדי שתוכנית 15 המנדטים שלנו אכן תקרום עור וגידים. אין לי ספק, שישנם מצביעים רבים שהצביעו למפלגות אחרות ומרגישים שהם היו שותפים לפגיעה במפלגת העבודה, ורואים בבחירות הללו הזדמנות לבוא ולהרים מחדש את גאוות היחידה של המפלגה מחדש. אין לי ספק שלפחות 4 מנדטים כאלו יגיעו אלינו כבר בזמן הקרוב".

 

"רק הגדלת הגוש תיצור סיכוי להחלפת ממשלת נתניהו"

פרץ הוסיף כי בכוונתו לכונן ברית עם בני המיעוטים: "ערבים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים, צ'רקסים ובדואים. אלה בני הברית שלנו, ואני מתכוון להביא לפחות 2 מנדטים מהאוכלוסייה הזו, שלא הצביעו בבחירות האחרונות, ולכן גם הם חלק מהגדלת הגוש". בנוסף, הצביע פרץ על 250 אלף המצביעים שנתנו את קולם לאורלי לוי ומשה כחלון כפוטנציאל ממשי להגדלת כוחה של המפלגה.

יו"ר העבודה הדגיש כי "לפחות 4 מנדטים" מתוך היעד של 15 מנדטים אליו הוא חותר "יגדילו את הגוש. רק הגדלת הגוש תיצור סיכוי להחליף את ממשלת נתניהו".

בהמשך דבריו אמר פרץ כי בימים האחרונים קיים שיחות עם ראשי מפלגות רבים, וציין את שמותיהם של בני גנץ, אריה דרעי ויעקב ליצמן, אורלי לוי ואהוד ברק, ניצן הורביץ ואחמד טיבי. הוא ציין כי בכוונתו לבחון "את כל האפשרויות", אך הדגיש: "לא כולם יכולים להיות מיד פרטנרים שלנו להיות חלק ממפלגה אחת. יש לנו מספיק ניסיון כדי לפעול בשום שכל ולדעת מה טוב, אבל ניתן להגיע לשותפות, להזדהות וליצירת המכנה המשותף בנושאים מסוימים, כמו הנושאים החברתיים. החברה הישראלית זקוקה לשינויים בנושאים החברתיים והכלכליים, ולכן החלטתי לתת הזדמנות להידברות בין כל חלקי החברה הישראלית והמפלגות שמייצגות אותה.

פרץ התייחס למחאתם של בני הקהילה האתיופית, שבעטיה ביטל אתמול את נאום הניצחון שלו לאחר היוודע תוצאות הפריימריז: "צריך להפסיק לקטלג אותם כבני עדה, הם קודם כל ישראלים. אני קורא לממשלה להקים מיד ועדת חקירה ממלכתית, שתבדוק כיצד נכשלו ממשלות ישראל לדורותיהן בקליטת העדה. כאשר מחאה חברתית מתפרצת – לא צריך לבדוק מה גרם להתפרצות, צריך לבדוק מה קרה קודם, למה במשך שנים רבות נתנו לתחושות התסכול, האפליה והקיפוח לבעבע".

בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה, שהתקיימו אתמול, קיבל פרץ כ- 47% מקולות המצביעים. חברת הכנסת סתיו שפיר קיבלה כ- 27% מהקולות, ואילו חבר הכנסת איציק שמולי סיים במקום ה- 3 עם כ- 26% מהקולות.

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה