חדשות בארץ

דיווח: סבב מינויים נרחב בממשלת המעבר של נתניהו – בקרוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן להמשיך בקרוב בעריכת שינויים בממשלה. בנוסף למינויים לשרים של הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', מספר חברי כנסת בליכוד צפויים להתמנות לשרים. השרה מירי רגב תשודרג, ככל הנראה, ותקבל את המשרד לביטחון הפנים, וזאת בכפוף להבשלת המהלך למינויו של השר גלעד ארדן לשגריר באו"ם

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן להמשיך בקרוב בעריכת השינויים בהרכב ממשלתו. על פי הדיווח בכאן חדשות, לאחר שפיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד מתפקידיהם כשר המשפטים והחינוך ומינה את אמיר אוחנה למחליפה של שקד, צפוי ראש הממשלה לאייש מחדש לא פחות מ- 7 משרדים.

מהידיעה עולה כי הרב רפי פרץ, יו"ר איחוד מפלגות הימין, ימונה לשר החינוך במקומו של בנט. חברו לסיעה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', צפוי להתמנות לשר התחבורה, במקומו של השר ישראל כץ ש'שודרג' בשבוע שעבר וקיבל מינוי של קבע במשרד החוץ. נתניהו נפגש עם השניים ביום חמישי האחרון, וככל הנראה סמוטריץ' ימלא גם את תפקיד השר לענייני תפוצות במקומו של בנט.

במסגרת הרה-ארגון של ממשלת המעבר, שתכהן עד להרכבתה של ממשלה חדשה לאחר הבחירות, צפויים מספר חברי כנסת בליכוד לקבל קידום. מדובר בסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, יואב קיש וראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת. הארבעה ישובצו במספר משרדים שאמורים להתפנות: אורי אריאל, שפרש מהחיים הפוליטיים, יעזוב את משרד החקלאות, וזאת בהסכמה עם איחוד מפלגות הימין. יפעת שאשא ביטון (כולנו), שמונתה בתחילת ינואר לעמוד בראש משרד הבינוי והשיכון, תעזוב את תפקידה, וזאת בהסכמה בין נתניהו ליו"ר מפלגתה, משה כחלון. השרים גלעד ארדן ואיוב קרא קיבלו הצעה מנתניהו לשמש כשגרירים באו"ם ובמצרים. המהלך נמצא כעת בבחינה משפטית, ואם הוא יצא לפועל – השניים יפנו את המשרד לביטחון הפנים, את המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה ואת משרד התקשורת. המשרד לביטחון הפנים יופקד, ככל הנראה, בידיה של השרה מירי רגב.

צעד נוסף שנבחן על ידי נתניהו הוא למנות את השר זאב אלקין לשר הקליטה והעלייה. מינוי זה נועד לחזק את מעמדו של הליכוד בקרב מגזר העולים יוצאי חבר העמים ולפגוע ביו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. אלקין שוקל את ההצעה וטרם השיב בחיוב.

בתוך כך, בליכוד ממתינים לפרסום החלטת בית הדין של התנועה בעתירות שהוגשו נגד השיריונים ל- 4 חברי הכנסת של כולנו ונגד ביטול הפריימריז לרשימה לכנסת. כזכור, לפני כשבועיים אישרה מזכירות הליכוד ברוב גדול את הצעתו של נתניהו לכלול את 4 חברי הכנסת של כולנו ברשימת הליכוד בבחירות. על פי ההצעה, כחלון ישובץ במקום ה- 5 ברשימה המשותפת, ומספר 2 שלו, שר הכלכלה אלי כהן, יקבל את המקום ה- 15. חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון תמוקם במקום ה- 29 וחבר הכנסת רועי פולקמן ישובץ במקום ה- 35. במקביל, אישרה המזכירות את הצעתו של נתניהו לבטל את הבחירות המקדימות לרשימה ולראשות המפלגה.

תגיות:הממשלהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה