בריאות ותזונה

שנת השינוי - יום ללא עישון 2019

מדי שנה מתים בישראל כ-8,000 בני אדם כתוצאה ישירה מנזקי העישון. נתון זה מקביל לתאונת אוטובוס המתרחשת מידי יומיים, בה כל הנוסעים נהרגים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשך שנים משקיעות יצרניות הסיגריות בפרסום הגורם לצעירים רבים לשלוח ידיהם לקופסאות הסיגריות מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות החמורות שבדבר. בשנה האחרונה נכנסו לחוק מגבלות חדשות שחלו על חברות הסיגריות. תחילה, הוגדר בחוק "איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון", דבר שלא מאפשר פרסום סיגריות כמעט בכלל. כמו כן, ביולי 2019 אף ייאסר ייצור ושיווק של צעצועים או ממתקים בצורה של סיגריה. כמו כן, בתחילת 2020 אסור יהיה להציג מוצרי עישון בחנויות.

על פי דו"ח שר הבריאות לשנת 2017, בישראל, אחד מתוך חמישה בוגרים מעשן ובעשור האחרון, שיעורי העישון בישראל כמעט לא השתנו. כ-8,000 ישראלים נפטרים מדי שנה כתוצאה מנזקי העישון ובממוצע, מדי חודש נפטרים בישראל כ-670 בני אדם בגלל תחלואה שנגרמה מעישון.

הנתון של 8,000 ישראלים שנפטרים כתוצאה מנזקי העישון הינו גדול ומשמעותי. שכן, לשם השוואה, האם ניתן היה להישאר אדישים לו בכל יומיים היה אוטובוס מתדרדר, וכל נוסעיו היו נהרגים? לו שבכל חודשיים רכבת מלאה בנוסעים הייתה מתרסקת ולא נותר שום נוסע בחיים? או לו בכל חודש היו מתרסקים שלושה מטוסי בואינג 747 ולא היו נותרים ניצולים?

אין ספק שישראל עוברת שינוי משמעותי בכל הקשור למיגור נושא העישון בישראל. החוקים השונים מהווים פריצת דרך, ולמעשה, מסייעים למנוע מלכתחילה מבני נוער לשלוח ידם אל הסיגריה. יחד עם זאת, אנו עדיין עדים לשיעור מעשנים שלא משתנה משמעותית בשנים האחרונות. כמו כן, מחקרים מראים שרוב המעשנים מצטערים שהחלו לעשן, ואף רוצים להפסיק. כיום, ישנן מגוון אפשרויות שהוכחו כמגבירות את אחוזי ההצלחה של גמילה מעישון ובשנה האחרונה. אנו עדים להתפתחויות שונות גם בנושא הגמילה מעישון. לפיכך, מומלץ לפנות לרופא המשפחה ולהיוועץ עמו על הדרך הנכונה ביותר עבורך.

ד"ר יוסי עזורי הוא מומחה ברפואת משפחה, יועץ סוכרת, יועץ לגמילה מעישון וממייסדי החברה למניעה ולגמילה מעישון בישראל

תגיות:מוותונשמרתםעישוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה