חדשות בעולם

בשורה ללקויי שמיעה: אפליקציית תמלול בזמן אמת

גוגל משיקה אפליקציה המיועדת ללקויי שמיעה, אשר מתמללת את המילים שאמרות בחדר בזמן אמת. וכן, היא עובדת גם בעברית

  • י"ג אדר א' התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חידושים טכנולוגיים רבים מתפתחים במטרה לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות מסוגים שונים. אחד מן החידושים הטכנולוגיים הללו מובא כעת על ידי חברת גוגל העולמית: אפליקציית תמלול, אשר קולטת את הנאמר בחדר בזמן אמת, והופכת את הדברים לטקסט.

עד היום, חרשים וכבדי שמיעה שרצו להשתתף בישיבות צוות, בפגישות חברתיות וכדומה, היו זקוקים לשירותי תרגום או תמלול. בעוד שבשיחה מול אדם אחד ניתן לקרוא שפתיים, הרי שבחברה של מספר אנשים הדבר קשה יותר, ולקויי השמיעה נזקקים לתיווך מתאים. הדבר מקשה עליהם להשתתף באופן פעיל בשיחה המרכזית או בשיחות ספונטניות שמתהוות בין המשתתפים.

האפליקציה החדשה, Live Transcribe, היא פיתוח של חברת גוגל יחד עם אוניברסיטת גאדט – שהיא האוניברסיטה היחידה בעולם אשר מותאמת בכל ללקויי שמיעה. האפליקציה משתמשת במנגנון ASR (Automatic Speech Recognition) שפותח על ידי גוגל. כאשר האפליקציה מופעלת, היא קולטת צלילי דיבור מתוך החדר, ומתמללת אותם מיד לטקסט. ניתן לבחור את גודל הטקסט המופיע על המסך, וכן לבחור בין מסך כהה למסך בהיר. האפליקציה כוללת גם התראה מיוחדת לגבי רעשי רקע – אם החדר רועש מידי, האפליקציה לא תוכל לקלוט היטב את הדברים הנאמרים בחדר. במצב כזה, היא מתריעה בפני המשתמש על ההפרעה.

אופציה נוספת ומעניינת שמציגה האפליקציה היא התראה באמצעות רטט במקרה שמישהו בחדר התחיל לדבר, לאחר שהיתה הפסקה של זמן מסוים בדיבור – כך יוכלו כבדי השמיעה לעקוב אחר השיחה ביתר יעילות.

האפליקציה מותאמת לשיחה ביותר מ-70 שפות, כולל עברית, ומתאימה למעשה לכ-80% מהאוכלוסייה בעולם.

האפליקציה נמצאת כרגע עדיין בשלב בטא, אך כבר ניתן להוריד אותה, והיא כבר מרשימה מאד. התמלול בשפה האנגלית מצוין, והאפליקציה אפילו מצליחה לשבץ ביעילות סימני פיסוק במקומות המתאימים. בעברית התמלול עדיין לא מושלם, ועדיין אין אפשרות של סימני פיסוק, אך מספר הטעויות קטן מאד. יש לציין שהאפליקציה עושה גם שימוש במנגנוני הבנת הקשרים שפתחה גוגל, כך שבמקרים מסוימים הטקסט המתומלל משתנה תוך כדי שיחה, בהתאם להקשרים.

חיסרון קטן של האפליקציה הוא שהיא דורשת חיבור לרשת במהלך הפעלתה – אך על פי גוגל, האפליקציה צורכת את המינימום האפשרי של הנתונים. בנוסף, מבטיחה גוגל כי הטקסטים המתומללים אינם נשמרים בשרתים של גוגל כלל.

את הטקסט המתומלל, לפחות בשלב זה, אי אפשר להעתיק לאפליקציות אחרות או לתוכנות מחשב, והיא מיועדת פשוט כדי להקל על חייהם ועל עבודתם של לקויי השמיעה.

תגיות:אפליקציהגוגלליקוי שמיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה