בריאות ותזונה

אלצהיימר? הכירו את הפרופ’ הישראלית שגילתה מה יכול לעכב את התפתחותו

פרופ' ישראלית גילתה מה יכול לעכב את התפתחות האלצהיימר, וגם אנחנו הופתענו מהגילוי שלה

אא

אמרנו בעבר ואנחנו אומרים זאת שוב: לא משנה באיזו מחלה או בעיה רפואית מדובר - אט אט מתברר כי הקב"ה הקדים תרופה למכה, וברא את כל הרפואות בטבע שסביבנו. אלא שלאדם לוקח זמן לגלות את זה.

לפני כשנה הצליחה פרופ' רות גביזון לגלות כי הקרם שהחלה למרוח על פניה הוא הרבה יותר מ'עוד' קרם. היה זה קרם שמכיל בתוכו שמן זרעי רימונים, ומרגע שהתוודעה לרכיבים שהוא מכיל בתוכו - הנושא סקרן אותה, והיא החליטה לחקור אותו עד תומו. "ראיתי ש80-90 אחוז מהזרעים הם שמן חומצה פוניסית, או מה שנקרא אומגה 5. מדובר בחומצת שומן בלתי רוויה שנחשבת לאחד מנוגדי החמצון הכי חזקים בטבע".

משם למעבדה שלה - הדרך הייתה קצרה. פרופ' גביזון החליטה לבדוק את השמן בצורה מדעית, ושם למעשה נולדה חברת הסטרט-אפ שלה - שכיום מייצרת כמוסות שמן רימונים על פי נוסחה מיוחדת שהמציא בעלה של רות פרופ' אלברטו, יחד עם פרופ' נוסף בשם שלמה מגדסי. 

בראיון ל'XNET" סיפרה פרופ' גביזון כי זו אינה הפעם הראשונה שבה היא מצליחה 'להתחקות' אחר גילויים משמחים שכאלה. בעבר הייתה שותפה לגילוי חשוב נוסף, שזיכה את הממציא שלה בפרס נובל. פרופ' גביזון שכיום עומדת בראש המעבדה לחקר מחלות מוח ניווניות במחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי הדסה ובית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית - מסבירה כי בדיקות המעבדה שעשתה הראו שטיפות שמן זרעי הרימונים כשהן מיוצרות בצורה של ננו-טכנולוגיה - חזקות פי מאה מהאפקט שמתקבל בגוף אחרי צריכת השמן לבדו. 

הסיבה לכך לדבריה היא שהטיפות הזעירות אינן נשארות במערכת העיכול לאורך זמן כי אם מגיעות היישר למערכת הדם - ומשם ישירות למוח. עם זאת, כשנשאלה האם היא סבורה כי יש בידיה פיתרון למניעת מחלות מוח ניווניות כמו האלצהיימר, השיבה פרופ' גביזון: "בואי לא ניסחף. אף שבמעבדה רואים באמת שזה גורם לירידה דרסטית במות תאי המוח - מדובר בצעד קטן שמאחד בתוכו תקווה גדולה", היא מסכמת. 

תגיות:אלצהיימרגילויהתפתחותישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה