גרפולוגיה

האם תואר אקדמי הוא בהכרח מתכון "בטוח" להצלחה בעולם התעסוקה?

מה עדיף – להישאר בעבודה או לצאת ללימודים? ללמוד לתואר אקדמי או לתעודה מקצועית? הגרפולוגית חני תמם עונה

  • כ"ה טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

להלן מוצג כתב ידה של י.ק בת 29 העובדת במשרה ממשלתית בתחום האדמיניסטרציה.

שאלתה היא בנוגע להסבה מקצועית בדגש על לימודים אקדמאים וכך היא כותבת:
"התנאים והשכר שלי טובים מאד עבורי, ואני לרוב מרגישה מסופקת מעבודתי, ובכל זאת אני חושבת על הסבה מקצועית. אני רואה שכולם בסביבה הקרובה לי סיימו תואר ראשון וחלקם אף לקראת סיום תואר שני, ואני מרגישה קצת מאחור. אני מתלבטת מאד כבר תקופה ארוכה האם לעזוב את העבודה או אולי אפילו לעבור למשרה חלקית לטובת לימודים לתואר אקדמי. חשוב לי לציין שהבית והסביבה ממנו אני מגיעה מייחסים חשיבות רבה לאקדמיה".

לפני שניגש להמלצה, חשוב לציין יתרונות וחסרונות של לימודי מקצוע (או התמקצעות בתחום מסוים מתוך ניסיון מעשי) מול תואר אקדמי.
סטודנטים רבים בשלבים שונים של החיים עומדים בפני השאלה והמשימה של פיצוח עולם התעסוקה, החיפוש הוא לרוב אחר תואר או מקצוע שבסופו ירוויחו "הרבה כסף" וירגישו בטוחים מבחינה כלכלית.
תארים עם שמות מפוצצים ומבטיחים מוצעים במגוון אוניברסיטאות ומכללות, אך האם באמת יקנו מקצוע ייחודי עבורנו? האם הזמן המושקע אכן יתגמל בסופו של דבר וישרת את האמצעים שהושקעו? והכי חשוב – האם לימודים אלו מתאימים לנו באופן אישי?
בנוסף לכך, לרוב לימודים באקדמיה הם תיאורטיים, לפחות בבסיסם. יש מעט מאד קורסים בעלי אופי פרקטי יותר. כמובן שלצד חסרון זה עומד גם יתרון. סגנון למידה זה מאפשר ללומד לחשוב מעבר, להסיק מסקנות ולמצוא פתרונות לסוגיות מעשיות בעתיד. לעומת זאת, לימודי מקצוע מתבססים אך ורק על ידע מעשי ופרקטי.

המסקנה העיקרית העולה מהנ"ל היא שיש לשפוט ולבחון כל מקרה באופן אישי, ומה שמתאים ומועיל לאחד לא בהכרח מתאים לאחר.

י. שלום וברכה.
מכתב ידך ניכר כי  הנך אחראית ויסודית, חרוצה ומגלה יכולת התמדה וריכוז. חשיבתך מעמיקה ואת מגלה סבלנות לפרטים, בעלת זיכרון טוב וראיה מרחבית. את מסוגלת לבצע מטלות שגרתיות וללמוד דברים חדשים, וככל שאת מכירה יותר ומתמקצעת – את מגבירה את המהירות.
את משתדלת להימנע מלחצים והפתעות, בעיקר בפן הבינאישי, כיוון שהם מעוררים אצלך מתח, אך יחד עם זאת את מסוגלת להתמודד היטב עם עומסים, כיוון שאת יודעת להתארגן.

ההמלצה כרגע היא לשמור על מקום העבודה הוא לחלוטין מתאים עבורך מבחינה תפקודית, ומקנה לך ביטחון ויציבות שחשובים לך מאד. בנוגע ללימודים אקדמאים שחשובים לך מבחינה חברתית והישגית, תנסי למצוא לך מסגרת של לימודי ערב או ימי שישי. גם אם מסלול הלימודים יהיה ארוך יותר, זה עדיף כמובן על פני לעזוב את העבודה.
תחומים שאת יכולה לפנות אליהם הם מדעי החברה או אומנות שמתאימים לך מאד (אומנם מדובר בתחומים כלליים, אך המטרה כרגע היא צבירת ידע ולא מקצוע).
בהצלחה בהמשך הדרך.

למעוניינים לשלוח כתב יד, יש למלא 20 שורות בעט כדורי, על גודל דף A4, לציין יד כותבת ולשלוח לחני תמם, גרפולוגית, רח' הירדן 7ב רמת גן.

הכותבת הינה גרפולוגית מוסמכת, חברה באגודה הישראלית לגרפולוגיה מדעית.

תגיות:עבודהגרפולוגיהלימודיםתואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה