ונשמרתם

גם אתם נרדמים עם עדשות מגע? לרופאה האמריקנית יש מה לומר לכם, וזה חשוב מאוד

אנשים רבים שהולכים עם עדשות מגע נוטים להירדם איתן, אך רופאה אמריקנית מזהירה מפני ההרגל המגונה וההשלכות מרחיקות הלכת שיש לו על בריאות עינינו

אא

כשזה מגיע לבריאות שלנו, יש הרגלים שאיך שלא נסתכל עליהם נראה כי הם מוכרחים להשתנות, ויפה שעה אחת קודם. אחד מהם זה ההרגל של אנשים רבים להירדם עם עדשות מגע - בין אם מתוך שכחה להסיר אותם לפני כן ובין אם מתוך ההנחה הפסולה שזה לא יכול לפגוע בהם. 

את ההרגל הזה מנסה רופאת עיניים מטנסי ארה"ב, לשרש, באומרה כי להירדם עם עדשות מגע זה כמו "לישון עם שקית פלסטיק אטומה על הראש", כדבריה. 

ד"ר רבקה טיילר טוענת כי כשישנים עם עדשות מגע, מונעים כניסת חמצן שחיוני לשמירה על קרנית העין, וככל ש'מתרגלים' להרגל הזה - כך היקף הפגיעה הופך לגדול יותר בטווח הארוך. בלילה, אספקת החמצן יורדת מאליה היות והעפעפיים עצומות, ופעולה זו חוסמת גם את מעט החמצן שכן אמור להיכנס דרך הריסים. כשלא מגיע מספיק חמצן לקרנית, היא עשויה להתנפח ולהיסדק - דבר שעלול לפגוע בה בטווח הארוך בשל כניסת חיידקים וזיהומים אפשריים. 

לדבריה, די בלילה אחד כזה עם עדשות המגע כדי לסבול מדלקות קרנית, זיהומים ועוד, ואותו הדין לגבי עדשות שאינן זוכות לניקיון לעתים קרובות - דבר המגדיל את הנזק ופוגע בצורה בלתי הפיכה בראייה. 

על אף שישנן עדשות מגע המותאמות להיות זמן ארוך בעין, ד"ר טיילר ממליצה שלא להתרגל לישון איתן כדי "לבחון עד כמה אני רגיש, ועד לאן מגיעה יכולת הסיבולת שלי עם דלקות בקרנית, שיכולות להיות צרה של ממש".

 

תגיות:סכנהשינהעדשות מגע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה