חדשות יהדות

קבר 'הרוגי מלכות' התגלה ברוסיה

הם נשלחו למרתפי הק.ג.ב בעוון הפצת תורה ומצוות, ומקום קברם לא נודע. 77 שנה אחרי, הוצבה מצבה על קברם של 12 חסידי חב"ד שנטבחו על קידוש ה'

אא

סיפור הרצח האכזרי של 12 מחסידי ליובאוויטש הי"ד ברוסיה, שמכונים בחסידות "הרוגי מלכות", הטריד את מנוחת צאצאיהם במשך עשרות שנים. קברם לא נודע, למעשה גורלם כלל לא נודע מעולם - אותו רק יכלו לנחש.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

מדובר בעשרות אנשים שעסקו בהפצת התורה הקדושה, ולפיכך נאסרו על ידי הק.ג.ב בעיר לנינגרד בשנת תרח"צ. הם עונו במרתפים ונרצחו באכזריות, ולפי המידע שהיה לקרוביהם, נקברו ליד העיר פטרבורג.

אחרי 77 שנים אחרי הוצבה מצבה (אילוסטרציה: פלאש 90) אחרי 77 שנים אחרי הוצבה מצבה (אילוסטרציה: פלאש 90)

כעת, לאחר 77 שנה, חשף הרב יפרח אפראימוב, שליח חב"ד בפטרבורג, את מקום קבורתם של הקדושים, והניח מצבה על קברם.

שנתיים ימים ארכו החיפושים בארכיוני הק.ג.ב. "מצאתי שם תיקים של הרבי הריי"צ מליובאוויטש, וכמה מהחסידים כמו רבי אלחנן דב מרוזוב, רסקין, קוזניצוב ועוד", סיפר אפראימוב לעיתון 'המבשר'. "עם החומר שבידי נסעתי לניו־יורק, שם פגשתי במשפיע החסידי הרב מענדל מרוזוב, בנו של הרב אלחנן דוב הי"ד שביקש ממני להקים מצבה בבית העלמין, לאחר שאמצא את מקום קבורתו של אביו ורעיו החסידים. התחלתי לחפש היכן קבורים החסידים שנרצחו בשנת תרח"צ ומצאתי שהם נטמנו יחדיו בבית קברות הנמצא ליד פטרבורג.

בבית הקברות שנמצא, אסור היה להעמיד מצבות חדשות - כך הובהר על ידי הרשויות, אך לאחר עבודה מאומצת ובלתי פוסקת, הונחה המצבה המיוחלת. בקרוב יפקדו לראשונה בחייהם, צאצאי אותם קדושים, את מקום קבורתם של הנרצחים על קידוש השם.

תגיות:קבורהקידוש ה'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה