הצדיק הנסתר: הרב יוסף שלמה דיין

במלאת 26 שנים לפטירת הרב יוסף שלמה דיין זצוק"ל, ייערך תיקון על קברו של הצדיק שרבים לא ידעו על גדולתו

אא
לא הרבה מכירים את הרב שלמה דיין זצוק"ל, שיום פטירתו חל החודש, ט תמוז. עליו העיד הרב מרדכי שרעבי זצוק"ל ש"הינו אחד מל"ו הצדיקים בדורנו". רוב הזמן התכסה הרב דיין במסתורין ובצנעה, תחת מעטה בגדים פשוטים שלא חשפו את אישיותו המרוממת, נשמה אצילה שניתנה בגוף קדוש המוסווה היטב בלבושו העממי. רק בודדים ידעו על מעט מגדלותו, והוא מצדו דאג להסתיר את עצמו מעיני הבריות.
 
הרב יוסף שלמה דיין זצוק"ל נולד בעיר חלב שבסוריה למשפחת דיין המכובדת, המיוחסת דור אחר דור עד לדוד המלך עליו השלום. יום אחד ארז מטלטליו ועלה לארץ, לירושלים. משימה אחת עמדה מול עיניו: להחיש את ביאת המשיח ועת הגאולה ע"י תיקון חטאי ישראל בביטול מצוות עשה ובעברות על מצוות לא תעשה. לתיקון הניצוצות האלו של כל עבירה ועבירה, כך ידע, צריכים כוונות וייחודים נוראים.
 
הרב דיין זצוק"ל סבר כי אם קיימת באדם שאיפה כנה ואמיתית לתקן נפשו ולנקות את נשמתו מחטאיו, על האדם להיות קרוב לאנשים צדיקים וישרים, להדבק בהם ועל ידי כן להתעלות, אך כיוון שבדורנו אי אפשר לדעת מי הצדיקים האמיתיים - מוטלת החובה על האדם ללכת לקברי הצדיקים הידועים ולהתפלל אצלם ולבקשם שיעוררו רחמי עליון לתיקון נפש, הרוח והנשמה.
תמיד נהג לומר: "שעה של תפילה ולימוד בקברות הצדיקים שווה למאה שעות לימוד", ובפרט ההליכה לקבר צדיק שהגישה אליו קשה ומפרכת, מועילה עד מאוד, וכל פסיעה במקום כזה ממתקת את הדינים למעלה, שהרי "לפום צערא אגרא" (כגודל הצער כן גודל השכר).
 
הרב דיין סבר שאפילו אם נשמת האדם פגומה עד מאוד עקב עוונותיו, והוא מרגיש מיואש וחסר תקנה - מכל מקום עצם ביאתו לקבר הצדיק, ביחד עם התפילה, לימוד התורה וההשתטחות אצל ציון הצדיק, תועיל לו לנקותו ולזככו מעוונותיו ותעזור לו לרומם עצמו מהדיוטא התחתונה בה הוא שרוי. במיוחד נהג ללכת לקברו של שמואל הנביא, והבטיח כי כל מי שיעשה את התיקון בקבר שמואל הנביא - מובטח לו שיענה מהשמיים. אם לא בפעם הראשונה, ודאי לאחר מספר פעמים.
 
הרב מאיר מלכא שליט"א, מייסד הקרן להנצחת הרב כדורי ומחבר הספר "ישועות יצחק", זכה והקים את הציון של הרב יוסף שלמה דיין לפני כשנתיים, לאחר שבמשך 24 שנים לא היה למתפללים מקום מסודר לעמוד בו ולהשתטח על ציונו הקדוש. כיום ב"ה יש מעל הציון מבנה לנוחות המתפללים, המשודר בשידור ישיר באינטרנט.
 
הרב מלכא שליט"א מזמין את הקהל הרחב לעלות לציונו הקדוש ולהשתטח על קברו ביום פטירת רבנו, במלאת 26 שנה לפטירתו, מיום ראשון, ח תמוז, משעות אחה"צ ולמשך כל שעות הלילה, וגם למחרת ביום ט תמוז, יום שני, 11.7.2011 למניינם, למשך כל היום. ביום שני בשעה 16:00 יתקיים התיקון שחיבר הרב דיין זצוק"ל המסוגל לכל הישועות, כפי שהבטיח הצדיק. התיקון יערך ברוב-עם ע"י הרב מאיר מלכא שליט"א. לפרטים: 1-800-20-17-17.

 

תגיות:הרב יוסף שלמה דייןגדולי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה