חדשות בעולם

דו"ח האושר של האו"ם: נורבגיה במקום ראשון. ישראל בצמרת

האו"ם הפיץ את מדד האושר השנתי לשנת 2017 שבו שוב כובשות המדינות הסקנדינביות את הפסגה. מי במקומות האחרונים, והיכן נמצאת ישראל?

  • כ"ג אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דו"ח האושר השנתי של האו"ם מגלה מי המדינות שכובשות את הפסגה במדד האושר. מהדו"ח עולה כי נורבגיה היא המדינה המאושרת ביותר בעולם, וישראל מפתיעה במקום ה-11 בטבלה, מעל מדינות מערביות רבות.

הדו"ח מתפרסם בעידוד האו"ם מדי שנה, מאז 2012. מטרתו לשמש ככלי על מנת לאפשר למדינות ליצור מדיניות ציבורית חיובית שתגביר את מדד האושר של תושביהן. הדוח בוחן את החיים ב-156 מדינות ומתבסס על דירוגים של אנשים בציונים של 1-10 על גורמים שונים בחייהם: המידה של תמיכה סוציאלית שהם מקבלים בעת צרה, תפיסתם את רמת השחיתות בכלכלה ובפוליטיקה, חופש בקבלת החלטות ונדיבות האזרחים במתן תרומות.

הדו"ח בחן 156 מדינות, וקבע כי אלו 20 המדינות בהן רמת האושר גבוהה ביותר:

1. נורבגיה

2. דנמרק

3. איסלנד

4. שוויץ

5. פינלנד

6. הולנד

7. קנדה

8. ניו זילנד

9. אוסטרליה

10. שבדיה

11. ישראל

12. קוסטה ריקה

13. אוסטריה

14. ארה"ב

15. אירלנד

16. גרמניה

17. בלגיה

18. לוקסמבורג

19. בריטניה

20. צ'ילה

בשיחה לסוכנות רויטרס, ג'פרי זקס, יועץ האו"ם, כי "מדינות מאושרות הן אלה שבהן קיים איזון של שגשוג, רמה גבוהה של בטחון חברתי, שוויון בין האזרחים וביטחון התושבים בממשלה", אמר לסוכנות רויטרס. "מטרת הדו"ח היא להעניק כלי נוסף לממשלות, לעסקים ולחברה כדי לסייע למדינות למצוא דרכים חדשות לאיכות חיים".

זקס מסביר כי ארה"ב זכתה לדירוג יחסית נמוך בשל אי שוויון, חוסר ביטחון התושבים ושחיתות. לטענתו, הצעדים הכלכליים שנוקט בהם ממשל טראמפ צפויים להחמיר יותר את מיקום מדד האושר של האמריקנים. "מטרתם של צעדי טראמפ היא להגיע לאי שוויון כשהמסים בפסגה, המביאים לקיצוץ בתקציבי הבריאות, בארוחות לנזקקים במטרה להגדיל את ההוצאות הצבאיות. כל מה שהציע ממשל טראמפ הולך לכיוונים רעים", מציין זקס.

אזרחי נורבגיה הגיבו באושר לפרסום ממצאי הדו"ח. "יש לנו הרבה דברים לשמוח עליהם – המדינה שלנו פתוחה מאוד, יש לנו כל מה שאנחנו צריכים, אין הרבה על מה להתלונן", אמרה אחת וחברתה הוסיפה: "אנחנו לא צריכים לדאוג מדברים – אנחנו מרגישים בטוחים ויודעים שאם יקרה משהו רע ידאגו לנו".

תגיות:אושרהאו"םשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה