בריאות ותזונה

מעשנים? זהו הצמח שחברות הסיגריות, לא רוצות שתכירו

איך זה שיש כל כך הרבה מעשנים בעולם, שלא מצליחים להפסיק? רופאה אמריקנית מגלה את הסוד לטיפול פשוט וקל בעישון, באמצעות צמח שנמצא בכל בית טבע. כתבת חובה למעשנים - אקטיביים ופאסיביים

צמח הסטיביה והכדורים המופקים ממנו (צילום: שאטרסטוק)צמח הסטיביה והכדורים המופקים ממנו (צילום: שאטרסטוק)
אא

על סכנות העישון, ונזקיו הכבדים לכבד, לטחול, לריאות, לדם ועוד, אתם כבר יודעים. רבים הם המעשנים שמבינים את חומרת העניין, ומנסים לצאת מהלופ בכל מיני שיטות ודרכים, שלעתים מסתכמות בהוצאות גדולות של אלפי שקלים.

כי ברגע שאתה מתחיל לעשן, זה יכול להרגיש כמעט בלתי אפשרי להפסיק – זאת הודות להשפעותיו הממכרות של הניקוטין. תאמינו או לא, אבל הניקוטין הוא אחד החומרים הכי ממכרים בארצות הברית, והאחראי על 90% ממקרי סרטן הריאות בארה"ב – שלא לדבר על עשרות סוגי מחלות אחרות, שהוא גורם להן.

אלא שלא רק המעשנים נכללים בקטגוריית סכנת המוות, כי אם גם המעשנים הפאסיביים – דהיינו הללו שנמצאים ליד המעשנים, ושואפים אל ריאותיהם את העשן שמסביב. בדו"ח מיוחד של משרד הבריאות האמריקני עולה כי 38,000 מקרים של מוות שאירעו אשתקד, מיוחסים לעישון פאסיבי.

רוב הסיגריות בארה"ב מכילות כ-10 מ"ג של ניקוטין, שמצטרף לכ-4,000 (!) כימיקלים נוספים שמצויים במוצרי טבק למיניהם. זוהי גם הסיבה לכך ששאיפת עשן סיגריות, מגיעה למוח בתוך 10 שניות בלבד.

כמעט 35 מיליון בני אדם מנסים להפסיק לעשן מדי שנה, אבל אחוזי ההצלחה פחות מרנינים: רק 7% מתוכם מצליחים להתגבר על ההשפעות המזיקות של כל הרעלים הללו, שהגוף התרגל אליהם כל כך, ופיתח סוג של תלות בהם.

מחקר שבוצע על ידי חוקרים גרמניים, ופותח על ידי עשרות רופאים ברחבי העולם – טוען כי צמח הסטיביה הוכח כמועיל במיוחד לנטרול השפעות הניקוטין ודומיו בגוף, וכבר סייע לעשרות מעשנים ברחבי העולם, להיגמל כליל מהסיגריות.

ד"ר דיאן ג'יואיה-ברגונטי (באנגלית: Dr. Diane Gioia-Bargonetti) היא אחת מהם, ואלפי 'מעריציה' יודעים היום דבר אחד: אלמלא השיטה שהיא הציעה לנו, המשלבת בתוכה את צמח הסטיביה, לא היינו מצליחים לעמוד במשימה. בבלוג שלה היא מספרת על אדם שסבל מפרדוקס – מצד אחד הוא אהב מאוד לעשן, אבל מצד שני ידע שזה רע ומזיק בשבילו. "בכל השיטות האחרות שניסה, הוא תמיד העמיד פנים שהוא פורש, אבל בחדרי חדרים, בלי שאף אחד יראה – חזר לעשן, ונהנה מזה".

ד"ר דיאן מספרת שאחרי סדרת טיפולים בתרופה הטבעית שלה – ש"מורכבת מצמח שאפשר להשיג בכל חנות טבע", לדבריה, האיש הזה פיתח סלידה עמוקה מסיגריות, עד שלא יכל להימצא בחברתם של אנשים מעשנים. "ברפואה המושתתת על ריפוי מהטבע, יש תשובות לכל המחלות", כותבת ד"ר דיאן. "כמה טיפות של סטיביה ישירות על הלשון, בכל פעם שאתה מרגיש רצון לסיגריה – ותוך חודשים ספורים, אתה אומר 'שלום ולא להתראות' להרגל המגונה והמזיק הזה. זה נראה 'טקס' פשוט, אבל האמינו לי – הוא יהרוג את ההשתוקקות שלכם לעשן, באופן מיידי ובאורח פלאי".

תגיות:סיגריותריאותבריאותסכנהמעשנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה