סיפורים אישיים

"תבוא הביתה מהר, הילדה נפלה מגובה מטר וחצי"

מה עושה אב שבתו בת הארבע נופלת מגובה רב, ומובהלת לבית החולים עם פציעה מבהילה בראשה? את סיפורו של שאול סרוגו, אסור לכם לפספס

אא

 היה זה יום רגיל למדי. שאול סרוגו, אברך כולל ממקסיקו - היה בעיצומו של הלימוד, כאשר קיבל טלפון בהול. על הקו הייתה אשתו, כשהיא בוכיה ומבוהלת. "תבוא מהר הביתה", הזדעקה בקול בוכים. "הילדה נפלה מגובה מטר וחצי, וקיבלה מכה חזקה בראש. אני לא יודעת מה לעשות, היא לא מגיבה".

שאול נחרד. ילדתו בת הארבע הייתה בבת עיניו, והוא התקשה לשאת את הבשורה. עם זאת, האמין שהקב"ה יעזור, והשתדל לשמור על קור רוח עד כמה שניתן, תוך שהוא מרגיע את אשתו. "אל תדאגי, נחכה חצי שעה. היא בטח תחזור לעצמה עד אז". במילים אלו, סיכם עם אשתו שאם מצבה יחמיר לאחר חצי שעה, הוא יבוא הביתה והם יקחו אותה יחד לרופא.

(צילום אילוסטרציה)(צילום אילוסטרציה)

השיחה ביניהם נותקה, אך אשתו מיאנה לחכות ולראות מה יקרה. במהירות הבזק לקחה את הילדה לרופא, בעצמה. כדי להבין מה בדיוק קרה שם, החליט הרופא על ביצוע צילום ראש. אלא שלמרבה הפלא, הצילום הראשון נשרף, וכך גם השני והשלישי. מוכה תדהמה וחוסר הבנה, החליט הרופא לבסוף - לשלוח את האם המבוהלת לצילום מתקדם יותר. 

רק מאוחר יותר התברר גודל הנס, בעצם הצעד הזה. "כשהרופאים ביצעו את הצילום המתקדם, הם גילו שהילדה הכניסה כפתור ברזל אל תוך האף שלה, והוא זה ש'שרף' את הצילומים הקודמים. רק בזכות הצילום המתקדם יותר, יכלו הרופאים לגלות את דבר הימצאו של הכפתור באפה". אם חלילה היו מחכים ומאפשרים לכפתור הברזל להתקדם 'עוד קצת', הוא היה גורם חלילה לסתימה מוחלטת של דרכי הנשימה, אך הודות לחסדי השם יתברך, גילויו היה בדיוק בזמן, ומנע סבל מיותר הן מהילדה האומללה והן ממשפחתה. "זו השגחה פרטית עצומה, ואנחנו מודים לה' על ניסיו שבכל יום עמנו. גם על אלו שאנחנו לא תמיד מצליחים לראות", אומר שאול.

תגיות:זה קרה באמתנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה