חדשות בארץ

אבי מעוז נגד לפיד: "קמפיין פוליטי פרוע של השמאל"

יו"ר מפלגת נעם דחה את הביקורת בשמאל על מינויו לסגן שר האחראי על היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך: "הקמפיין הזה הוא לא פחות מהמרדה וניסיון למנוע מראש ממשלה מיועד להקים את הממשלה הנבחרת והלגיטימית היחידה לאחר הבחירות"

מעוז (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מעוז (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר נעם, ח"כ אבי מעוז, מסר היום (שני) הצהרה לתקשורת, בה הגיב לביקורת בשמאל על ההסכם הקואליציוני בין מפלגתו והליכוד, לפיו הוא ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה ותועבר לידיו האחריות על היחידה לתוכניות ושותפויות חיצוניות במשרד החינוך.

"בימים האחרונים מתנהל קמפיין פוליטי פרוע של השמאל בראשות יאיר לפיד והתקשורת כנגד ראש הממשלה הנבחר והניסיון שלו להקים ממשלה", פתח מעוז. "זהו קמפיין של המיעוט, שהפסיד בבחירות כנגד רוב העם שאמר את דברו בצורה נחרצת בקלפי".

"הקמפיין הזה הוא לא פחות מהמרדה וניסיון למנוע מראש ממשלה מיועד להקים את הממשלה הנבחרת והלגיטימית היחידה לאחר הבחירות. זהו מאבק שמתחיל מיאיר לפיד, עובר בשאשא ביטון וכלה בתקשורת, שכולם מנהלים מלחמה בשצף קצף כנגד הדמוקרטיה וכנגד רוב העם שבחר להדיח אותם מכהונתם".

מעוז הוסיף, כי האחריות שקיבל במסגרת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד היא על שיתוף הפעולה בין משרד החינוך לעמותות הפרטיות. לדבריו, חלק מהעמותות וחלק מהתוכניות ממומנות על ידי ממשלות זרות, במטרה לגרום ל"הטיית הדעה למען האינטרס והנרטיב הפלסטינאי", זאת תוך כדי הסתרה מההורים.

"אני רוצה לפנות כעת להורים. ההורים של תלמידי ישראל. הדבר הטוב שקרה בסערת הימים האחרונים זה שאותו שיתוף  פעולה בין משרד החינוך לבין העמותות הפרטיות, שנעשה עד כה במחשכים, בהסתרה, יצא לאור השמש, שהוא כידוע המחטא מספר אחד בעולם. היום אתם יודעים שיש תוכניות חוץ, שמופעלות על ידי עמותות שמרצות על מגוון נושאים ומגוון תכנים. היום אתם יודעים שאלו עמותות פרטיות ולא משרד החינוך. היום אתם יודעים שמוכנסים תכנים זרים ואג'נדות שונות, שלאו דווקא תואמות לדרככם החינוכית. אני קורא לכם, ההורים, לברר ולבדוק את התכנים שמעבירים לילדיכם בתכניות ההעשרה".

"אני רוצה להבטיח מכאן, שכל מה שאעשה בנושא שיתוף הפעולה בין משרד החינוך לעמותות הפרטיות יהיה בשיתוף ההורים, בשיתוף המנהלים, ובעיקר בשקיפות מלאה", הצהיר מעוז. "אני פונה מכאן ליאיר לפיד, לגברת שאשא ביטון ולכל הגוש שהפסיד בבחירות: אתם פוחדים משקיפות? אתם בעד הסתה והמרדה? אתם בעד ההסתרה מההורים? אתם בעד התערבות של ממשלות ומדינות זרות בתכני החינוך של ילדי ישראל?".

"אני מבטיח להורים, לתלמידים ולמנהלים, ולמערכת החינוך כולה: לא עוד הסתרה אלא שקיפות מלאה תוך כדי שיתוף פעולה עם המנהלים וההורים. לא עוד החדרת תכנים שאינם מקובלים על ההורים אלא מעורבות ויידוע של ההורים בנעשה בחינוך ילדיהם באמצעות עמותות פרטיות", סיכם יו"ר נעם.

מוקדם יותר מתח לפיד ביקורת חריפה על ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, וקרא לליכוד לבטל את ההסכם הקואליציוני עם מפלגת נעם.

"בנימין נתניהו יודע כבר שהוא עשה טעות קשה כשהוא נתן לאבי מעוז שליטה בתוכניות החינוכיות שנכנסות לבתי הספר של הילדים שלנו", תקף לפיד. "הוא רק לא יכול לחזור בו, כי הוא חלש והם הבינו שאפשר לסחוט אותו בגלל המשפט שלו".

"אז אני פונה מפה לליכוד, יש שם עדיין אנשים עם אחריות לאומית. אני קורא להם – תחזרו בכם. תבטלו את ההסכם עם מעוז. אתם לא יכולים לעשות את זה לילדי ישראל ולא להורים שלהם. עשיתם טעות, אתם מודים שעשיתם טעות – תתקנו".

"נתניהו אמר השבוע, שהעובדה שאני קורא לראשי הרשויות לא לשתף פעולה עם מעוז היא המרדה. אין גבול לחוסר הבושה של האיש הזה", הוסיף לפיד. "אם אתה חושב שמה שאמרתי בימים האחרונים היא המרדה, יש לי חדשות בשבילך – עוד לא ראית כלום. רק התחלתי".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיב על דבריו של לפיד: "מי אתה שתפנה אלינו בכלל? כדאי שתפנה לחברים שלך לגוש השיסוי, ויחד תעשו חשבון נפש. העם זרק אתכם לירכתי האופוזיציה, ומשם בעזרת השם לפח האשפה של ההיסטוריה. ואם אשתמש במטבע הלשון שהשתמשת בו בנוגע להמרדה ולהסתה שלך, אומר זאת כך: אם מינוי אבי מעוז מציק לך, עוד לא ראית כלום".

תגיות:יאיר לפידאבי מעוזבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה