מעניין

השמלה שמשגעת את העולם: איזה צבע אתם רואים?

בסוף השבוע סערה וגעשה הרשת. אנשים מכל רחבי העולם, כולל מפורסמים רבים, התווכחו בלהט: באיזו צבע השמלה? אתם מצליחים לזהות? נסו את כוחכם

אא

שמלת המריבה. באילו צבעים אתם רואים אותה?שמלת המריבה. באילו צבעים אתם רואים אותה?

בסוף השבוע האחרון סערה וגעשה הרשת. שמלה אחת פשוטה הצליחה לעורר גולשים רבים וליצור עניין ושיח בכל במה אפשרית. זה התחיל כשאחת המשתמשות באחת הרשתות העלתה תמונה של שמלה וביקשה: אנא עזרו לי, "האם השמלה הזאת היא בצבעי לבן וזהב, או כחול ושחור? אני והחברים שלי מתווכחים על זה וזה משגע אותנו".

באותו רגע החל הבלגן. אנשים ראו שמלה בצבעי לבן-זהב, אחרים ראו אותה בצבעי כחול-שחור, והיו גם כאלו שראו צבעים אחרים כגון סגול, אפור ועוד. ההתפתחות ברשת הגיעה לשיאים מצחיקים, כשאנשים פשוט כעסו על אחרים, כיצד הם רואים צבעים אחרים, כשהצבעים שהם ראו, כל כך ברורים?

מסתבר שגם אנשים מפורסמים ברחבי העולם נטלו חלק בעניין השמלה, והעלו לעמודי האוהדים שלהם את דעתם בנוגע לצבע השמלה.

אז מה עומד מאחורי צבע השמלה? נגלה לכם, שאף אם אתם רואים את השמלה בצבע לבן, היא אינה אלא בצבעי כחול ושחור. חברת Adobe, המייצרת תוכנות עריכה וביניהן פוטושופ, ניצלה את המחלוקת כדי להמחיש איך תוכנת העריכה שלהם מחלקת את הצבעים ומוכיחה שמדובר בגווני כחול.

איכות הצילום המקורית, סוג המסך שבו אנחנו צופים בה - ובאופן שבו המוח שלנו מפרש את הצבעים - אלו הסיבות לשוני בין הצבעים. לדברי מומחים בבאזזפיד, שהקדישו לשמלה הזו סדרת כתבות, המוח שלנו מחליט איך לקרוא את האור שמוחזר לעיניים שלנו מהדימוי, ולאילו החזרות-אור לתת יותר חשיבות. ההבדלים יכולים להיות קשורים לאישיות שלנו, לנטייה להתמקד בפרטים כאלה או אחרים, לציפיות שלנו מהעולם שבו אנחנו מתבוננים או לתנועות העין בהן הורגלנו.

כך אנשים שונים רואים את השמלהכך אנשים שונים רואים את השמלה

השמלה המפורסמת, התמונה המלאההשמלה המפורסמת, התמונה המלאה

 

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה