פרנסה- עד כמה יש להשתדל בחיפוש עבודה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה, אני בת 26 אוטוטו וב"ה בהריון שני, ולא מוצאת עבודה, בהריון הראשון גם לא מצאתי עבודה ולכן עבדתי במשפחתון פרטי בבית, מכיוון שההריון ה2 היה צפוף יחסית,שוב בסוף שנת העבודה הייתי בהריון ולא הצלחתי למצוא עבודה( לצורך העניין אני מורה במקצועי) עקב העברת דירה נאלצתי לעזוב את העבודה שלםני ההריון ה1 ולא היה לי קביעות.. מה עליי לעשות ועד כמה יש להשתדל בחיפוש עבודה? התפשרתי על כל עבודה (בערך) בשכר מינימום לשעה, וכבר המון זמן שאני בחיפושים ולא מוצאת, בחודשיים האחרונים נכנסתי ממש לעצבות( עד כדי דיכאון, כל יום אני בוכה על כך) בעלי שיהיה בריא סטודנט והחלטנו ביחד שהוא לא יעבוד השנה(לא חשבתי שלא אמצא) כל עבודה שאני הולכת רק שומעים על ההריון ומתחילים להתבלבל.. לאן הגענו?(חשבתי שרק פרעה הרשע רצה לעצור את הילודה, גם המעסיקים של היום רוצים בכך?) יש לי עוד 5 חודשים ואני ממש בלחץ גם מענין הפרנסה וגם שלא תהיה לי ח. לידה.. מה אפשר לעשות עוד? עשיתי הכל, נרשמתי לאתרים בתשלום, כח אדם, ראיונות..ו.... כלום, אני ממש עצובה ולפעמים כועסת על כל העולם? ולפעמים אף שואלת את עצמי למה, למה ה´ לא עונה לתפילות שלי? נשפכות לי אינספור דמעות כל יום..אני לא מסוגלת יותר..בבקשה עזרה ועידוד ועצה טובה יעזרו לי..תודה.

תשובה

שלום וברכה

ראשית אציע טכנית להירשם לאבטלה אם הדבר אפשרי מבחינה חוקית. איני מכיר היטיב את החוקים.

לגופו של עניין מבחינת השתדלות את עושה את המירב ויצאת את ידי חובתך וכעת הכל תלוי בידי ה' תזכרי שהקב"ה טוב ומטיב ועושה הכל לפי מה שבאמת הכי הכי טוב לך ובעז"ה הוא בוודאי יעזור שהכל יהיה על הצד הטוב ביותר תתעודדי ותזכרי שבימים אלו ימי תחילת השנה - הימים שבין ראש השנה ליום כיפור מחלקים את התקציב של שנה הבאה לכל הברואים ותרבי בתפילה מתוך שמחה ואמונה לבורא עולם שירחם עלייך ויחון אותך ואת בני ביתך בפרנסה בריווח בניקל מהרה.

נראה לי שהסבירות למצוא עבודה היא בעיקר בבית ספר כמילוי מקום כי כך ההריון לא מפריע , אבל תזכרי שוב ושוב שהכל זה רק השתדלות בעלמא ולא לסמוך על זה רק על בוקר עולם שיתן לך את שלך.

ה' יעזור שיגמר דינך בטוב ותזכי לפרנסה בריוח גדול ולגדל את הילדים בקלות וברוגע מתוך אושר ועושר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה