מהי התקנה ללשון הרע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום וברכה, ותודה על התשובה המהירה שקיבלתי, יש לי עוד שאלה בנוגע ללשון הרע, קראתי שאין תקנה ומחילה רק אם קודם כל עושים תשובה בפני המקום וגם מספרים לאותו אדם ומבקשים מאותו אדם סליחה על זה שדיברנו עליו ומפייסים אותו וכך גם בנוגע לרכילות. רציתי לשאול אם אני עושה תשובה אבל אם זה אישה שאמרה על גבר איך נהוג לעשות כיוון שיש גם עניין של צניעות וקרבה שיכולה להווצר? וגם מה בנוגע לאנשים שלא זוכרים? אין על זה תקנה? תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

אדם שדיברת עליו לשון הרע והוא לא יודע מזה, אין לספר לו על כך ודי בבקשת סליחה מבורא עולם ולבקש מבורא עולם שיתן בליבו סלוח לכ מי שנפגע ממך. במקום שהוא יודע ויש חשש של צניעות יש לשלוח לו מכתב או לשלוח את הבעל שיבקש את הסליחה במקומך.

כל מי שלא זוכרים את הפגיעה יש לבקש מבורא עולם שיתן בלב כל מי שנפגע ממך ואינך יודעת מי הוא או שאינך יכולה להגיע איליו, שכל אלו יסלחו לך בלב שלם מעצמם ללא בקשתך.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים