נערה חילונית רוצה להתחזק

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני נערה בת 15 חילונית לגמרי ואני דיי מתחילה להתעניין בדת אבל זה קשה לי לקבל על עצמי את כל הדברים.. בכ"מ יש לי כרגע כמה שאלות שיש סיכוי שנוגדות את כל הדת אבל בכל זאת... 1. למשל נערה שיש לה חבר והיא מתנשקת איתו אבל אין משהו מעבר, כמה העבירה הזאת חמורה? תוכל להרחיב לי בעניין הזה? 2. האם זה איסור חמור שנערה הולכת עם שיער פזור שהוא דיי מתולתל וקצת נפוח (והיא עושה כל מה שהיא יכולה על מנת להוריד נפח ולמשוך כמה שפחות תשומת לב- אך זהו השיער הטבעי שלה? אני יודעת שבנות צריכות ללכת אסוף אבל זה מאוד משמעותי? יש מי שמקל בזה? 3. איך נערה חילונית מבית חילוני לגמרי יכולה להתחיל לשמור שבת? זה נראה לי כל כך רחוק ממני כרגע, מעבר לזה שכל שבת אני יוצאת עם המשפחה ואם אני אגיד להם שאני רוצה להתחיל הם ממש ממש לא יקבלו את זה בטוב, וגם אם כן, מה אני אעשה כל השבת? ישב בחדר בלי לעשות כלום? ללכת לבית כנסת זו לא אופציה בגלל ההורים בעיקר ונורא קשה לי לישון צהריים. סליחה על החפירה הארוכה, אני פשוט בראש כן רוצה להתחזק אבל בפועל זה נראה לי הדבר הכי רחוק ממני בעולם ואני לא יודעת איפה אפשר בכלל להתחיל. תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שנפשך כמהה וצמאה לדבר ה', הדבר מראה שנשמתך טהורה וממקום גבוה ונמשכת מעצמה לטוב. את דומה לאבות האומה כאברהם אבינו שנולד בביתו של עובד עבודה זרה שלא הכיר את ה' והוא מעצמו זכה להכיר את בוראו ולהתעלות ולייסד את האומה הישראלית. ברור שאין להשוות בין הורי אברהם להורייך אבל מסירות נפשך היא גדוהל והיא דומה מעט למסירות נפפשו של אברהם אבינו.  

1. אסור בהחלט זה חטא בפני עצמו. ראי, ;זה יכול להביא לחטאים משותפים חמורים וזאת מלבד חטא הוצאת זרע לבטלה של הבחור שכמעט לא יתכן שינצל מזה.

2. לא נורא, תוכלי להקל בזה כעת כדעת חלק מהפוסקים שאין בזה איסור.

3. תתחילי למעט ככל האפשר בחילול שבת בפועל. זאת אומרת אל תדליקי אור בעצמך אל תדליקי טלוויזיה ואל תפתחי דלת של רכב שהנורה תידלק בו וכדו' וכמובן לא תפעילי מחשב ולא תתקשרי וכו'. לא תבשלי וכו'.

אף אם את מרגישה שאת כעת לא יכולה להימנע מהשתתפות בנסיעה של המשפחה אין להימנע עקב כך בשמירת השבת כולה ככל האפשר וההשתתפות בנסיעה כאשר אינך נוהגת אלא יושבת ברכב שאחרים נוהגים, לא יגרע ממך את יסודות שמירת השבת ותזכי להיקרא שומרת שבת אם כי עדיין לא תשמרי את השבת במלואה.

בוודאי, אם יש לך את הכוחות, לומר להורים שאת החלטת לשמור שב,ת זה מבורך יותר. בעז"ה אף אם ברגע הראשון יאמרו שהתחרפנת וכו' וכו' הרי לאחר כמה שבועות יקבלו זאת בהבנה. אם תשדרי כל הזמן שאת לא רוצה לכפות עליהם שום שינוי בחייהם והם יכולים להמשיך לעשות כרצונם ורק את באופן אישי נמנעת מלחלל שבת. בטוחני שהורים אוהבים יקבלו אותך באהבה אם אכן תעשי כנ"ל ולא תשדרי להם שאת מבקרת את התנהגותם ומצפה מהם להשתנות.

ברגע שתאמרי לכולם שאת שומרת שבת יוקל עלייך מאוד ותוכלי ללכת לבית הכנסת כרצונך וכך יוקל עלייך מאוד לשמור את השבת כראוי במלואו.

אשמח מאוד לסייע לך עוד וללוותך בדרכך הקדושה. לזכות היא לי להיות לצידך.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה