האם כדאי ללכת למדרשה, או לעבוד ולהתבסס כלכלית?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה, אני בת 21, ולפני 4 חודשים זכיתי בעזרת ה´ יתברך להתחזק במידת הצניעות, ובעוד כמה דברים שלקחתי על עצמי. אני צריכה להתחיל ללמוד עוד שבועיים בע"ה במדרשה, שמשלבת בין לימודי קודש לבין לימודי פסיכומטרי. אני מאוד רוצה להתחזק עוד בצניעות, ולהתעלות ברוחניות, אבל אני עדיין לא שלמה עם ההחלטה, ויצר הרע בהחלט משחק פה בתפקיד, אני לא מפסיקה לשאול את עצמי איך אני אסתדר מבחינה כלכלית, (אנחנו נקבל מלגה של 800 שקלים בחודש), אבל אני לא חושבת שאני אצליח להסתדר עם סכום כזה. יש לנו אפשרות לעבוד, אבל זה יהיה קצת קשה, בגלל המערכת שעות העמוסה של התכנית. השאלה היא, האם ללכת עם הלב, שאומר לי ללכת למדרשה, ולסמוך על חסדי ה´ יתברך, שיעזור לי להסתדר. או לוותר על הרעיון כרגע, ולהיות יותר בטוחה כלכלית בעבודה מסודרת, ועדיין להמשיך להתחזק, אבל לא בצורה אינטנסיבית כמו במדרשה?? אשמח לקבל תשובה.

תשובה

שלום וברכה,

לטובתך ולמען עתידך הרוחני, מאד מומלץ לך ללכת למדרשייה. אין כמו לימודים במדרשייה תורנית, עם חברה תורנית, רבנים ורבניות חשובים. את תצאי משם בחורה אחרת מבחינה ערכית ורוחנית.

לגבי המצב הכלכלי, שלמה המלך אומר: "השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך", כלומר, סמוך על ה' והוא יעזור לך. יתכן, ותצטרכי להסתפק במועט ולהצטמצם, אבל זה מאד ישתלם לך לכל החיים.

ישנם סטודנטים/ות שעובדים עבודות קשות מאד, ומצטמצמים בקניות שלהם, במשך זמן הלימודים, כדי שיהיה להם כסף ללימודים ולחיים. מדוע הם עושים כך? כי הם מבינים, שכדאי קצת "לסבול" במשך זמן קצר, אבל להרוויח את התואר והקריירה והרווחה הכלכלית במשך כל החיים. קל וחומר במקרה שלך, שכדאי קצת "לסבול" זמן קצר, אבל את תרוויחי ריווח ענק למשך כל החיים שלך בשני העולמות, העולם הזה והעולם הבא.

בהצלחה רבה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה