התלבטות גדולה אם ללכת לישיבה או לעבודה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אנסה להציג את התמונה השלימה, ואשמח לקבל עזרה, אני בן 23, כרגע אני נמצא בהתלבטות, חבר שלי מהצבא נכנס לחברת הייטק עם משכורת מכובדת, כמו כן לחברה יש שם גדול, הייתי איתו באותו צוות בצבא, והוא אמר לי, שאני יתן לו קורות חיים שלי והוא ימליץ עלי, וינסה להכניס אותי לשם. מצד שני, אני חושב להיכנס לישיבה לתקופה. אבא שלי אדם דתי, והוא מציע לי להיכנס לעבודה, מאחר וזאת הצעה טובה מאוד, ותוך כדי העבודה אני אשלב חברותא בכל יום.. ובמידה ולא ילך לי שם אני יצא ויכנס לישיבה.. זה מקום שיכול לפתוח דלתות רבות בהמשך.. אני חושב שלהיכנס לישיבה אני יוכל גם קצת יותר מאוחר.. האם כדאי לנצל את ההזדמנות של העבודה? להתפלל לבורא, וללכת לנסות להכנס, ובמידה ולא יכנס ללכת לישיבה? מבולבל מאוד. אשמח לקבל עזרה, תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה,

הצעתי לך, לטובתך ולמען עתידך הרוחני, ללכת לישיבה. זה לא דומה ללכת לעבודה וללמוד בחברותא, ללימוד בישיבה, בחברה תורנית גבוהה, עם רבנים חשובים. אתה תצא מהישיבה, מחוזק רוחנית, אדם אחר לגמרי, ואיכותי ביותר.

אל תדאג על הפרנסה, מה שמגיע לך יגיע. ואל תחשוב שתמיד אפשר ללכת לישיבה, כמו שכתוב במשנה באבות: "אל תאמר לכשאפנה אשנה [כשיהיה לי פנאי אלמד] - שמא לא תיפנה".

קודם תלך לישיבה, ואחר כך תוכל ללכת לעבוד. כי קודם תתבסס רוחנית, ואז תוכל גם לצאת לעבוד, ועדיין תישמר רמתך הרוחנית.

רבקה שלחה את יעקב ללבן, מדוע הוא הולך קודם ללמוד תורה, ורק אחר כך הוא הולך ללבן? כי אם אמא שולחת בן להכנס לאש, הוא חייב קודם כל להכין בגדים חסיני אש. כך יעקב בנה לעצמו בלימוד התורה, את החסינות הרוחנית שלו נגד ההשפעה הרעה של לבן. היום בדורנו, הרחוב מלא ב"לבנים", כלומר במפגעים רוחניים, שיכולים להוריד את האדם ברוחניות. והלימוד בישיבה מחסן את האדם, שיוכל להתמודד מול כל הניסיונות.

עלה והצלח,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה