המנעות מנגיעה לפני חתונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני בחורה מסורתית, שומרת שבת, ובן זוגי חילוני. אנחנו אמורים להתחתן עוד חודש וחצי. עד לפני חודשיים וחצי, לא הקפדנו על, וגם לא ידענו את חשיבותה, של שמירת המגע בינינו, אבל מאז החלטנו להימנע. ב"ה עם הרבה קושי, בגלל אהבה גדולה בינינו, אנחנו מצליחים לעמוד בזה, אבל עדיין בלתי אפשרי מבחינתינו להמנע מחיבוקים ומהפגנת חיבה קלה. אישית, אני מרגישה אשמה גדולה, שאני לא מצליחה להתנהג כמו אנשים יראי שמים, שמצליחים לשמור על העקרון המיוחד הזה. אני מנסה להתחזק, אבל זה קשה. מה אפשר לעשות? איך אני יכולה לכפר על מה שעשיתי עד עכשיו, ואיך אוכל לתקן באופן עתידי? תודה.

תשובה

שלום וברכה,

אין לך להשוות עצמך למי שחונך בבית חרדי, הוא התרגל מילדות לשמור נגיעה. (גם להם ישנו קושי המצריך התגברות). ולכן כתוב "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד". מאחר והם לא התרגלו לשמירת תורה ומצוות, והקושי אצליהם גדול יותר. אלא שבהתאם לכך, גם שכרם רב יותר, ומדרגתם גדולה ביותר.

תפחיתי מעצמך את עוצמת הניסיון, תיפגשו כמה שפחות. זה גם יעזור לקשר בינכם, כי פגישות מרובות בין האירוסין לחתונה, הורסות יותר מאשר מועילות. מאחר וכל אחד בודק את השני בזכוכית מגדלת, והרבה סכסוכים נגרמים מכך, ולפעמים אפילו מגיעים לידי פירוד, חס ושלום.

כמו כן, תפנימי את העובדה, שחודש וחצי זה לא הרבה הרבה זמן, ואת תוכלי לעמוד בזה.

תוכלי גם להיעזר ב"אמונה מוחשית". תתארי לך שאת נמצאת בבית האח הגדול, ומאד מתחשק לך להתחבק או לקיים יחסי אישות עם מישהו, אבל את יודעת שכל עם ישראל רואה אותך, וגם החבר שלך צופה בך, בוודאי שהיית נמנעת מכך. כך תאמיני ב"אמונה חושית", שאנו בבית "האב הגדול", ה' יתברך ועשרות אלפי מלאכים מסתכלים עלינו בכל רגע, ובסוף חיינו אף יקרינו בפנינו את כל מעשינו. הידיעה המוחשית הזאת, תעזור לך מאד להתגבר.

אם מעכשיו תתגברו ותשמרו נגיעה, זה עצמו הכפרה על מעשי העבר.

בהצלחה רבה, ובמזל טוב,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה