חבר שלי חזר בתשובה ואני לא יכולה לחזור בתשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. יש לי חבר במשך יותר משנה וחצי, אנחנו מאוד אוהבים אחד את השני. לפני כתשעה חודשים הוא חזר בתשובה, ולפני כחודש הוא החליט שהוא לא מעוניין להמשיך יותר את הקשר הזה מסיבה דתית. אני באה ממשפחה שלא שומרת את כל המצוות, לי אישית אין בעיה עם הדת, אך אני לא יכולה במצבי היום אפילו לנסות לחזור בתשובה, ממחויבויות וקשיים שיש לי, כמו לימודים, וכמו המשפחה שלי, שכל שישי בערב אנחנו מבקרים אותם בערים אחרות ורחוקות. איו ספק שהתחברתי לדת הרבה יותר מהעבר, אני קוראת תהילים כל יום, התחלתי לשמור קצת כשרות, אני רואה הרצאות, וכמובן שיש עוד הרבה מצוות כמו חגים וצום יום כיפור שאני מבצעת עוד מלפני זה. כשאהיה עצמאית יותר, בעתיד, אנסה גם לחזור בתשובה, אבל כרגע זה לא תהליך שאני יכולה לבצע. ואני יודעת, שאם אחיה עם חבר שלי כמו שאני רוצה, ובעתיד גם נתחתן, אקיים מצוות נוספות. אשמח לקבל מכם עצה. תודה רבה, סופ"ש נעים ושבת שלום.

תשובה

שלום וברכה,

שמעת על הכלל "אל תגיד לא יכול - תגיד לא רוצה". וישנו מאמר חז"ל האומר: "אין דבר העומד בפני הרצון". למען שני העולמות שלך, גם העולם הזה וגם העולם הבא, כדאי לך לרצות מאד לחזור בתשובה, וכשתרצי כבר תתגברי על כל המכשולות.

לימודים אינם מפריעים לחזרה בתשובה, ובמקום לנסוע בשישי בערב להורים - תסעי ביום אחר בשבוע. את בחורה גדולה ועצמאית, ויכולה להחליט על חייך, גם אם זה לפי איך שהמשפחה שלך נוהגת. בתחילה המשפחה תרים גבה, ותתפלא, אחר כך הם יקבלו את זה. ואת הרווחת, שאת נוהגת על פי מצפונך, על פי טובתך האישית, ולא רוקדת לפי חליל החברה והמשפחה.

לא כדאי לדחות, אי אפשר לצפות מה יהיה בעתיד, כדאי לקבל החלטות מיידיות.

אני מאמין, שברגע שתחזרי בתשובה, החבר שלך וודאי יחזור אלייך, ותנשאי לאהובך ובחיר ליבך.

בהצלחה רבה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה