האם זה נכון שכוהנת צריכה להתחתן עם אדם דתי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום שמי מיכל כהן אני בת 20 וכמו שאתה רואה לפי שם מישפחתי אני כוהנת. אני בחורה שמגדירה את עצמה דתייה-מסורתיה.. גיליתי לאחרונה שבגלל היותי כוהנת אני חייבת להתחתן עם אדם דתי ולא אני והוא ניסבול יסורים קשם .. רציתי לדעת האם זה נכון ? ושאלה שנייה .. מה היא ההגדרה לאדם דתי ? אני בחורה ששומרת את עצמה לחתונה אבל לא שומרת נגיעה בצורה מוחלטת .. ואני דתייה בהגדרה של לשמור שבת , חגים , כשרות , צומות האם בחור שמתאים לי מבחינת הרמה הדתית הזאת ..מתאים להגדרה לפי התורה לכוהנת ?  

תשובה

שלום וברכה

שו"ת יחוה דעת חלק ה סימן סא

נראה שבדין בת כהן לישראל יש לחלק הדבר לשלשה סוגים, שאם הוא תלמיד חכם, שבח הוא לאהרן שידבק בזרעו, ואדרבה זוכה לעושר וכבוד, שהרי תורה וכהונה במקום אחד. ואם הוא עם הארץ שאין בו לא תורה ולא מצות וגמילות חסדים, גנאי הוא לאהרן שידבק בזרעו, ועל זה אמרו או קוברה או קוברתו. ואם הוא בעל בית פשוט, שלא למד תורה, אבל הוא שומר מצות וגומל חסדים ונוהג בדרכי הישרים, רשאי לישא כהנת, אבל אין כאן לא שבח ולא גנאי. ..

אולם אם הבחור אינו שומר מצות, וכל שכן אם הוא מחלל שבת בפרהסיא, אין ספק שצריך עד כמה שאפשר למנוע אותו מלישא בת כהן, כי בנפשם הדבר, ועל זה אמרו חז"ל או אלמנה או גרושה או זרע אין לה, קוברה או קוברתו, או מביאתו לידי עוני. והוא בכלל מה שאמרו כל הנותן בתו לעם הארץ כאילו כופתה ומניחה לפני הארי, שקרוב לודאי לא ישמרו טהרת המשפחה. שהחשוד על חילול שבת חשוד על כל העבירות שבתורה. ואפילו הוא מחלל שבת רק לתיאבון ולא להכעיס, כמו שמתבאר מדברי הרמב"ם... ובאמת שקיים חשש גדול שבסופו של דבר גם היא תגרר אחריו לזלזל במצות, ולכן אין לסמוך גם כן על הבטחת הבחור שהוא מוכן לחזור בתשובה עד שיאמנו דבריו בבירור גמור להלכה ולמעשה במשך זמן סביר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה