חבר שלי התחיל לשמור שבת האם עלינו להיפרד ?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני וחבר שלי בזוגיות של יותר משלוש שנים, בארבעה חודשים האחרונים הוא התחיל להתחזק מבחינה רוחנית דתית, שומר שבת ומצוות, ומשתדל מאד ללכת לפי ההלכה. אני התחלתי לקרוא תהילים לפחות פעמיים בשבוע, ומקפידה לאכול אוכל כשר, אך לא שומרת שבת. לציין, שאני באה מבית חילוני שבו לא שומרים שבת, וחבר שלי בא מבית מסורתי שאביו כן שומר שבת. יש ביננו פער בתפיסת עולם, הוא טוען שאנחנו לא מתחתנים, כי הוא עדיין לא מצא עבודה במקצוע שלו, וכי הוא עדיין לא סיים את המבחנים הסופיים לתואר שלו, וחוץ מזה הוא גם טוען שדברים לא מתקדמים בגלל שאני לא שומרת שבת. לציין, שזה מאד קשה לי, בבית שבו מחללים שבת להתחיל לשמור שבת ומצוות. אני בהתחבטות עם עצמי כבר הרבה מה אני צריכה לעשות?

תשובה

שלום וברכה,

מאחר וחבר שלך התחיל לשמור שבת רק לפני ארבעה חודשים, איניני חושב שזה מספיק זמן כדי להחליט שאינכם מתאימים, וכי יש להפרד. בפרט שגם את התחלת להתקרב לאלוקים.

מומלץ לך בחום להתחיל לשמור שבת, גם לטובתך האישית, וגם בשם האהבה עם החבר שלך. כפי שהתחלת לשמור כשרות, כדאי לך גם להתחיל לשמור שבת, שבת זה אחד מהיסודות של היהדות. כל ההתחלות קשות, אבל לאחר מכן תרגישי עונג כל כך גדול, שכל השבוע תחכי לשבת.

אם בעוד כמה חודשים, החבר ימשיך לשמור שבת, ואילו את לא תשמרי שבת חס ושלום, יהיה מומלץ לכם להיפרד, בגלל חוסר התאמה.

בהצלחה רבה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה