מה קודם כיבוד הורים או טובתי ?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב, יש לי בעייה . אני לא חייה אצל ההורים . אלא אצל הדודים מצד אבי . אימי חייה ברוך ה´ אך אבי ז"ל נפטר . הם היו גרושים . כבר בערך כשנתיים אני חיה אצל הדודה , אחות של אבא. במשך השנתיים האלה לא שמרתי כ"כ על קשר עם אימי מסיבות שונות ולאחרונה היא התחילה להתקשר ולהתעניין בי ובשלומי ודודה שלי כעסה על כך ,והכריחה אותי שאם אני גרה אצלה , עלי לאסור על אימי להתקשר כל עוד אני חייה בבית הדודה. היא טוענת שזה לטובתי ואין לאמא שלך איך לעזור . כשדיברתי עם אימי היה לי קשה אך ביקשתי ממנה זאת , והיא נפגעה . האם מותר לי לעשות דבר שכזה ? ובכנות הרב, ליבי לא שלם כלל עם מה שקבעו לי . אני אוהבת את אימי אהבת נפש , אהבה אמיתית ולא אכפת לי שלא שמרה איתי על קשר ומה האינטרס שלה . ואני לא רציתי לעשות את זה אך הוכרחתי . ואני בת 16 וחצי לכן אין לי מקום אחר לפנות אליו ולגור בו וזו הסיבה שעשיתי כן . בבקשה ממך הרב , האם עברתי על איסור שנהגתי כך ?

תשובה

שלום וברכה

התנהגות הדודה הטובה מצערת מאוד ולא נכונה. אסור לה למנוע ממך ליצור קשר עם אימך. מבלי לדעת מהו מצב אימך, אין תחליף לאימא ובוודאי שלא ראוי למנוע זאת ממך לא יתכן כמעט בעולם שטובתך לא להכיר את אימך. אף אם היא באמת חושבת שזאת היא טובתך.

מאחר ואין לך מקום אחר לגור, יש להתנהל בחכמה ולמצא את הדרך אים להיות בקשר עם אימך ללא שהדבר יפגע בדודה, על כן אמליץ שתפני למחנכת שלך בבית הספר ותספרי לי את כל הקושי בעניין הקשר עם אימך ותבקשי ממנה לשכנע את הדודה שאין כל טובה בניתןק מאימך יולדתך.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה