כיצד להחלים מפרידה קשה מהחברה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום , אני וחברה שלי נפרדנו אחרי שנתיים וחצי אני בן 19 חייל והיא בת 18 יש בינינו אהבה ממש גדולה אבל היא החליטה שזה לא זה ושהיא לא רוצה היא טוענת שאנחנו לא מתאימים , אני יודע שיש בנינו אהבה אנחנו הראשונים אחד של השני , נפרדנו לפני שבוע וחצי ואתמול היית סוג של חתימה ממנה שזה סופי כשנפגשנו. אני לא מסוגל לעמוד בזה אני לא יכול לחיות בלעדיה , שנינו חשבנו שנתחתן , אני חושש שמישהו הטיל עלינו קללה.

תשובה

שלום וברכה,

אני מבין ללבך, זה שיברון לב, תיסכול ואכזבה. למעשה, זה כמו צער של גירושין.

התרופה לכל האכזבות וכאבי הלב האלו ואחרים, זה כאשר תפנים ללב את 2 מאמר חז"ל הבאים:

א.  "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה", לאור מאמר חז"ל זה תבין, שגם הפרידה הזו באה משמיים, ואינה במקרה.

ב. "כל מה שעושה הקדוש ברוך הוא לטוב הוא עושה". אין דבר רע מגיע מהשמיים, זה אך ורק לטובה ולברכה. היה חכם בתלמוד שכל מה שעבר עליו אמר "גם זו לטובה".

למשל, יתכן, ובורא עולם ידע, שאם הייתם מתחתנים לא הייתם מסתדרים, או שח"ו לא היה לכם ילדים. וה' מנע ממך בפירוד הזה עוגמת נפש גדולה ביותר. או יכול להיות חשבון אחר של ה'.דבר אחד בטוח זה נעשה לטובתך.

הכרתי בחורה שהבחור נפרד ממנה לאחר האירוסין... היה קשה לה מאד. לימים, הבחור נכנס לכלא לתקופה ארוכה מאד, על מעשה שעשה לפני האירוסין. והוברר, שהפרידה הייתה רק לטובת הבחורה.

אני מציע לך לחשוב קדימה, ואתן לך טיפ לפעם הבאה: כדאי לך לשמור נגיעה עם הבחורה הבאה שתכיר, ואל תסחוב איתה את הזמן בחברות, אלא לך על היכרות טובה וחתונה. כך תחסוך מעצמך את כל העגמת נפש הזאת, כי בהיכרות שהצעתי לך, אם אתם נפרדים לפני החתונה, בגלל חוסר התאמה וכדומה, אין הכאב כל כך גדול, כי לא נקשרתם כל כך. ואחרי החתונה, כבר לא מתגרשים כל כך מהר. מה עוד, שלפי הקבלה, כששומרים נגיעה לא מפסידים את הבת הזוג שנקבעה לך משמיים.

בברכה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה