האם אפשר לשנות את הגורל?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, ברצוני לשאול שאלה בנוגע לגילוי העתיד. אתמול הלכתי לאישה במושב אביחיל בנתניה ששמעתי אליה הרבה, היא מספרת את העתיד באמצעות שימוש בנומרולוגיה בעיקר אנרגיות ועוד, היא אכן אמרה לי דברים נכונים עליי שאף אחד לא יודע ודי הפתיעה אותי, היא סיפרה דברים על ההורים שלי ועל אחותי, כרגע יש לי בן זוג דתי אנחנו בתקופה האחרונה מדברים על חתונה ועל להתחזק יותר על איך שאנחנו רוצים שיראה העתיד שלנו ביחד , יש לנו כבר ממש תכנון וכוונה להתחתן בנוסף לאהבה הגדולה שיש ביננו . מה שדי העסיק אותי זה פרט קטן לגבי זוגיות שהיא אמרה לי, היא טוענת שלפי מה שהיא רואה אני יפרד ממנו עוד שנה וחצי והוא לא הגורל שלי ושלא אחזור בתשובה, באיזה שהוא מקום זה די הפתיעה אותי כי ביני לבינו יש משו חזק אנחנו רוצים להתחתן אומנם לא בזמן הקרוב בגלל שאין מספיק כסף אבל כן בשנים הקרובות , בנוסף לזה הכיוון שלי בחיים תמיד היה לחזור בתשובה אני בשנה האחרונה מאוד התחזקתי בשמירת שבת ,ברכת השחר ועוד. אני לא רואה את החיים שלי אחרים , ללא הדת . השאלה שלי האם להאמין לדברים שהיא אומרת ? כי זה די שבר אותי לדעת שאחרי הכל הוא לא יהיה הזיווג שלי. ואם זה אכן הגורל שלי , האם אפשר לשנות אותו ? אם כן, אז איך אפשר ? כי אני רוצה את החיים שלי איתו אני רוצה שיעזור לי להתחזק יותר ולחזור בתשובה ושנקים ביחד בית דתי כמו שתמיד רצינו. האם קיים סיכוי כזה? או שזה הגורל שלי ואי אפשר לשנות אותו? היא מאוד הלחיצה אותי. תודה רבה, סיון.

תשובה

שלום וברכה

אין להאמים לדבריה. מדובר בנבואה שהיא מקווה שזה יגשים את עצמו. זאת אורמת מאחר ואת תחששי כל הזמן שהוא לא בן זוגך הרי שהמריבות יצוצו וכך היא תהיה צודקת. כך גם לענין התשובה. דבירה הם דברי הבל. אין גזירה על עניין התשובה. זוהי בחירה חופשית מוחלטת. אולי ניתן לנבא ניסיון, אבל בשום אופן אי אפשר לנבא חזרה בתשובה או עזזיבת הדת.

חבל ללכת לנביאי אליל שרק גורמים רע לאדם ואין בהם טובה כלל. את תהיי הוהכחה שבעז"ה דבריה לא יההי בהם כלום. הינשאי לחבר ובעז"ה תחיי איתו שנים רבות וטובות תוך שמירת התורה והמצווה כראוי.

יש לי חבר שהלך לאדם כזה שיודע דברים מהעבר ומנבא כביכול עתידות  לפני כ18 שנה והוא אמר לו שבשנה הקרובה הוא יהיה מעורב בתאונה קשה. כבר עברו חי שנים ושום דבר לא קרה לו. תבדקי את הנבואות של כל המיסטיקנים למיניהם שניבאו בתחילת שנה שעברה על מה שעתיד להתרחש שנה שעברה ושום דבר לא קויים מהדברים הנ"ל.

היי חזקה ומאושרת, שבת שלום,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה