האם עדיף שאסע להוריי שלא יחללו שבת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני נשואה + 3. בשנה האחרונה התחלתי לשמור שבת. בעלי, הוריי ומשפחתי לא שומרים. א. על מנת שלא אצטרך לנסוע לארוחות המשפחתיות אצל אבי, אני ביקשתי להעביר את הארוחות אלינו הביתה (הם בכל מקרה נוסעים), האם אני פוגעת בהם ע"י כך שהעברתי את הארוחות אליי והם צריכים להגיע? האם עדיף לנסוע להוריי כדי שאף אחד לא יחלל בגללי את השבת? ב. האם אפשר לאפשר לילדיי הקטנים (מתחת ל 7) להשתמש בבריכה הקטנה שלהם בשבת? ג. בעלי שומע טלויזיה בווליום גבוה מאוד בשישי בלילה. כשאנחנו הולכים לישון האם להגיד לו שינמיך קצת - גורם לי להחטיא אותו? סליחה על כמות השאלות. תודה

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית לשמור את השבת למרות כל הסביבה שלא שומרת שבת. מעלתך גדולה ועצומה ובזכות מסירות נפשך בודאי תזכי לרוב שפע וברכה - לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה!

בוודאי עדיף שאת תשהי אצלם כך לא את תחללי את השבת ולא האחרים יחללו את השבתלחלל את השבת מאשר הם יחללו את השבת בכל שבוע. אף מי שמכריז על עצמו כמי שאינו שומר שבת אסור לו לחלל את השבת חלילה בשום צורה שהיא ואסור לנו לגרום לו לחלל את השבת פעמים נוספות ובפרט בנסיעה ברכב שהיא איסור חמור של הבערת אש בכל מהלך הנסיעה.

2. ללא בגדים כלל, מותר.

3. אין לומר לו להנמיך.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה