למה שאתגייס לצבא הכיבוש?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני בן 18 ואני לפני גיוס לצבא עכשיו אני לא הסכמתי ללכת לצבא כי יש לי בעיה מוסרית עם המלחמה בגלל זה רציתי לשאול האם אתה חושב שהקמת מדינה ישראל כמו שהיא נעשתה (פינוי של 700 אלף פלסטינים מבית שלהם לקיחת האדמה החקלאית שלהם שבהם הם האכילו את הילדים וכו) היא עומדת בכנה מידה אם כל החוקים שהעם היהודי צריך ללכת על פי הם כמו לדוגמא שכתוב בפרקי אבות: "ארבע מידות באדם: האומר שלי שלי, ושלך שלך – זו מידה בינונית; ויש אומרין, זו מידת סדום. שלי שלך, ושלך שלי – עם הארץ. שלי שלך, ושלך שלך – חסיד. שלך שלי, ושלי שלי – רשע." ~ פרק ה´, משנה ט´ אם אפשר לתת לי תשובה ולא לינק לסרט כי ראיתי את כל הסרטים של הידברות באתר ולא קיבלתי תשובה וזה חשוב לי מאוד התשובה כי אני אוהב את היהדות ואת מדינת ישראל אבל אני לא יכול לראות אנשים סובלים בגלל זה.

תשובה

שלום וברכה

מבלי להיכנס לשאלה מה היינו צריכים לעשות לפני קום המדינה האם אכן היה נכון להקים מדינה או להמתין לביאת משיח צדקינו. האם היה נכון לסלק את הערבים או להשאירם על אדמתם. האם הסיפורים נכונים שאכן גירשו אותם או שהם ברחו בהוראת ראשי הערבים. שבכל הדברים האלו ניתן לקיים דיון מעמיק הן מבחינה לוגית האם זה היה אכן הדבר הנכון ובעיקר מבחינה תורנית ומוסרית - האם הדבר נעשה לפי התורה ורצון ה'.

אולם כל הדברים האלו אין בהם חשיבות כרגע. כאשר השאלה היא במצב הזה כיום שיש מדינה בצדק או שלא בצדק, יש לנו אויבים שרוצים להכניס אותנו לים ולהשמידנו ואנו מוכרחים להגן על עצמינו מפני אילו הבאים להשמידנו ועל כן אנו מוכרחים להחזיק צבא חזק המגן עלינו בעזרת הבורא יתברך מאילו שרוצים להשמיד את העם השוכן בציון.

עלה והצלח,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה