למה זה קורה לי כל הרע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב ככה אני כבר בשנות ה30 לחיי ועודני רווקה לפני כ- 5 אימי נפטרה במפתיע בהיותה בת 54 ואני לבד אבי נפטר בהיותי קטנה ואין לי כל משפחה . אחרי הצבא עבדתי בעבודה טובה ואז פגעו לי בפרנסה לפני כשנה העלילו עלי והשמיצו אותי ופוטרתי על לא עוול בכפי שכן זה היה תפקיד ציבורי והייתי מקצועית נורא , באותה תקופה בחודש בו פוטרתי לאחר 10 שנים במערכת הכרתי בחור שטען שהתאהב בי וכנל אני הייתה כימיה אדירה אך פסל אותי כי אני יתומה וללא משפחה ומשפחתו בגלל זה לא רצו בי ואז הוא ברח אך לא לפני שגרם לי נזק בעבודה הוא ומשפחתו וכך נותרתי מרוסקת כי באמת הרגשתי שאנחנו מתאימים ואהבתנו הייתה הדדית בצר לי עברתי תקופה קשה מאוד ועזבתי את עירי למקום אחר מהבושה שפוטרתי וגם לא מצאתי עבודה באיזור וממשפחתו שהזיקו ופגעו הן בפרנסתי ובשמי הטוב ולאחר סבל נוראי עברתי תאונה כלשהי וכל זה בחודש אחד לאחר מכן מצאתי עבודה באותו תחום ושמחתי נורא שכן אני לבד ומפרנסת את עצמי ושוב הייתי טובה ומקצועית אך המערכת קלטה מנהל חרדי שהחל להטריד ולרדוף אותי ומקץ שנה פוטרתי במקום לקבל קביעות שוב אבודה וכואבת חזרתי לעירי ונורא קשה לי ואני לא מבינה למה כל זאת קורה לי ? אני דתיה מבית ועם אמונה וגם התחזקתי נורא ואני בוכה לבורא עולם שייתן לי כבר זיווג הגון וייתן לי משפחה ובעל . מאחר ומצאתי עבודה יחסית בקלות כשעזבתי לראשונה נדרתי שאעשר ובדיוק כשעשיתי זאת ולמעשה רכשתי דברי קדושה בסכום המעשר עקב פיטוריי בהפתעה אז הצ׳קים חזרו והרכישה הייתה לעילוי אימי ,,, אני מפחדת שזה גזל כי לא זו הייתה כוונתי ואני תוהה כי נאמר עשר בשביל שתתעשר ואני פוטרתי אני חושבת שזה ניסיון אך כבוד הרב איך אשלם זאת אין לי רק אם בורא עולם יזמן לי פרנסה אוכל לשלם זאת ? והייתי רוצה לדעת אם אימי סובלת בגלל שהתשלומים נעצרו ? ה׳ יודע שלא היה בכוונתי לגזול ההפוך נכון רציתי לעשר וכבוד הרב מתי אראה טוב קשה לי נורא למה כל זאת קרה לי אומרים לטובה אייה הטובה ,,, קשה לי

תשובה

שלום וברכה

הצטערתי למקרא כל העובר עלייך. זה בוודאי ניסיון גדול וקשה עד למאוד. ואשרייך שאת עומדת בו בינתיים בגבורה. בוודאי לא יערא לאימך כל רע כי הכסף ניתן על חשובון מעשר שאיננו.

אף בתוך החושך ניתן לראות את אורו של בורא עולם ששמר עלייך שלא תיפלי לידי אדם רע זה שסופו הוכיח על תחילתו שהוא בעל מידות רעות. חלילה אם הוא היהי מתחתן איתך הרי היית סובלת ממנו מרורים.

כעת נשאר להתפלל עלייך שבקרוב ממש תמצאי זיווג הגון משורש נשמתך ותזכי לפרנסה בריווח ולהצלחה בכל אשר תפני ואורך ישוב ויזרח כבתחילה ואף יותר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה