קריאת מגילה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, בהמשך לשאלתי הקודמת, הכוונה היא : 1."לכתחילה" עדיף להשלים המגילה ולא בחומש. 2. או שיש דין של יציאה ידי חובה לכתחילה בהשלמה בתוך מגילה ומי שמשלים מחומש יוצא בדיעבד ? אם הכוונה היא ל 2. קצת קשה להבין מדוע הפוסקים {דוגמת הילקוט יוסף} כותבים בפשטות "ישלים מחומש" ובמקום אחר מייחסים את "לכתחילה" לזה שעדיף שלאדם תהיה מגילה כשרה ביד ולא לדין היציאה. תודה,

תשובה

שלום וברכה

זה דין ביציאה ידי חובה. כאשר האדם במצב שהוא שומע את המגילה וחסר לו כמה מילים בוודאי ישלים זאת מתוך החומש. רק לכתחילה אנו אומרים לו שיכין מראש מגיהל כשרה כדי שיכול לקיים את מצוות המגילה לכתחילה ממש.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה