פחד מהמוות ושלא אספיק לחזור בשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, בחסדי השם זכיתי להיות בעלת תשובה 3 שנים , כיום ברוך השם אני בת 21 גודלת למשפחה חילוניה אני מהדרום לפני מס´ חודשים עברנו תקופה לא קלה מלחמת "עמוד ענן" עם כל האמונה שלי לקב"ה ממש פחדתי ואני כיום נורא פוחדת לישון לבד וכל יציאה שלי מהבית אני ממש דואגת ולחוצה בעקבות זה נשלחתי לבית החולים מספר פעמיים על כאבים בחזה, כאבי ראש חזקים .. בנוסף לכך אנחנו שומעים בחדשות על איראן שיש להם טילים כימים שזה השם ישמור אי אפשר להשאר חיים מיזה , אני פוחדת למות אני יודעת שיש לי עוד הרבה על מה לחזור בתשובה ושם למעלה לא בטוח שאזכה להיות בגן עדן ואני פוחדת שאמות בקרוב , הרי אותותו תפרוץ מלחמה איראן מאיימת ואי אפשר לברוח מהמציאות ואני מתוסכלת וחסרת אונים אני בוכה מפחד הרב אני לא יודעת מה לעשות מה הרב אומר על כך?

תשובה

שלום וברכה

א. אינני יודע מי הכניס לך לראש את כל המלחמות האלו. ברוך ה' לא ינום ולא יישן שומר ישראל. כל שונאי ישראל נוחלים מפלה גדולה ואנחנו נזכה לחיים ארוכים של עבודת ה' בשמחה ובטוב לבב. כאן בארצינו הקדושה נשב ונתבשר ברוב שמחה שהנה משיח בא.

ב. יש לדעת שכל מי שהתחיל לשוב בתשובה אף שלא השלים את תשובתו, כאשר יבוא מלך המשיח הדבר ייחשב כאילו הוא השלים את כל תשובתו וכאילו הוא בדרגה הגבוהה שאיליה שאף והשתוקק והתקדם. מחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה וכל מי שרצה להתקדם ולהתעלות הרי הוא נחשב כצדיק גמור.

ג. בנוסף על הכל חובה לפנות לייעוץ מקצועי פסיכולוגית יראת ה' שתסייע לך להשתחרר מהחרדות. חלילה מלהזניח.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה