תיקון תשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום מזה זמן רב שאני מתחבט עמוקות בענין התשובה ותיקונים לחטאים מרובים וקשים והחמורים ביותר לעניות דעתי [משכבים ] בעיקר אך לא רק וענינים אלו מטרידם אותי ביותר אולם בהלכות תשובבה לרמב,"ם שהיה בשבוע שעבר נאמר שלגבי חטאם שבין אדם למקום לא יספרם לרב רק על חטאים שבינו לבין חבירו וכדומה בנוסף לכך אני קורה קצת זהר לפי קריאתו של הרב ובזהר של היום הוא כותב דברים חמורים על חלק מהעינים הלוא רצויים זה גורם לזעזוע עצום עד כדי שלא יכולתי להמשיך ללמוד זה קרה לי גם בזהר שבוע שעבר שם הוא מדבר על ענין הזיווגים וחטאות נעורים אשה משכלת וכו´ עד שבכיתי משך זמן אנני יודע מה לעשות וזה מיאש מאוד כי איך אמצא תיקון לנפשי חיי תמיד היו קשים מסיבות רבות וקשות ועברו עליי ניסיונות מרים וכואבים אך מסתבר שהם כנראה מתגמדים אל מול החטאים תמיד היו לי עליות ומורדות אך תמיד כשהעתי למין "פיסגה"רוחנית הייתה פתאום נפילה מיאשת אולם איך שהוא שרדתי אנני יודע האם להמשיך יש בכלל תיקון אפשר בכלל לעצור את הגלגל הזה אני משתייך לזרם מאוד מסוים ואני מנסה הרבה זמן להתחזק ולהוסיף בקוש אך משהו תוקע מסיבות מובנות אני מקווה אינני מזדהה בשמי כי אני מפחד מאוד ועוד בפרט שכתוב שם שגדולי הדור נפגעי מהענינים הללו אשמח מאוד לדעת אם יש אפשרות בכלל למצוא דרך כלשהיא לתקן ואים כן איך ואיפה אוכל לעשות זאת יישר כח גדול אני מקוה שתפרסמו תשובה במדור אם אפשר ואים לא אולי תכתבו במדור שאלות ותשובות  תתקשר למספר... תודה רבה בבקשה לשמור על עילום שם אם השאלה ו/או התשובה מתפרסמים

תשובה

שלום וברכה

אין דבר העומד בפני התשובה! על הכל מועילה תשובה שלימה ואמיתית. אף על העבירות החמורות ביותר מועילה תשובה ואין בכך ספק. בתשובה מאהבה זדונות נעשות כזכויות וין כלל שום זכר מהעוןן כולו רחמים.

אולם מאחר ובתשובה מיראה זדונות נעשות כשגגות עדיין נשאר רושם של ליכלוך על האדם, על כן יש צורך ביסורים למרק את העוון לגמרי. אולם מבואר בגמרא ובדברי רבותינו הראשונים שעל יד שמירת שבת כהלכתה על כל פרטיה ודקדוקיה ובגמילות חסדים בגוף, ניצלים גם מיסורים.

אף מי שחזר לחטוא לאחר התשובה, אינו נענש על העוונות הקודמים, ובלבד שאכן תשבתו היתה אמיתית וראויה.

 בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה