שינוי מין בהלכה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב, קראתי בדף זה כי ניתוחים פלסטיים לצורך מניעת צער או סבל מותרים על פי ההלכה. השאלה שלי היא כזאת, האם מדובר גם על ניתוח לשינוי מין ? והרי אדם המרגיש שנולד בגוף הלא נכון נגרם לו צער עמוק..

תשובה

שלום וברכה

לא. בזה הדבר אסור בהחלט. המין אכן מוגדר על פי הסימנים החיצוניים שבשעת הלידה, אבל זה רק סימן לסוג הנשמה שירדה לעולם. אף אם יכרתו איברים מסויימים וינפחו איברים אחרים, אין זה משנה את המין באמת. האישה נשארת אישה והגבר נשאר גבר גם לאחר כל השינויים הפלסטיים.

משכך הדבר כרוך בכמה וכמה איסורים. א. מדובר בחבלה ללא כל תועלת, ב. באיסור לעקר איש או אישה. ג.  וכן הדבר גורם לפריצות נוראה כאשר אישה לכל דבר מסתובבת כגבר, יש בזה איסור של לא תלבש אישה שמלת גבר, אם האישה מתחתנת עם אישה אחר היא עוברת שוב על איסור וחמור מכך במקרה ההפוך.

האמת שאינני יכול להעמיד את עצמי במצבך, אינני בטוח שאני הייתי עומד בניסיון קשה שכזה, אבל ברור שאם בורא עולם נתן לך את הניסיון הזה הרי את יכולה לעמוד בו ואת קיבלת כוחות מיוחדים להתחזק ולהתעלות.

נזכור ונשנן שאין אדם נולד בטעות במין הפוך. אין טעויות בעולם כלל ובפרט בענייני ההולדה שאמרו על כך בגמרא שלידה לא נעשית על ידי מלאך - שליח ה' אלא על ידי ה' בכבודו ובעצמו, משכך אם נולדת כנקבה הרי זו בכוונת מכוון וזהו תפקידך בעולם הזה לחיות כאן בדמות נקיבה, יתכן שהיית זכר בעברך [בוודאי אינני יכול לדעת מה עבר עלייך בגילוגל קודם. לפי המבואר באר"י הקדוש גבר שחטא בגילגול קודם במשכב זכור מתגלגל שוב כנקיבה. יתכן בהחלט שאצלך מדובר במשהו אחר לגמרי, מה שאני רוצה לומר, שבוודאי יש לזה חשבון מיוחד ואין כאן כל טעות.}. אינני מכיר כל כך את העניין הטיפולי כיום, אינני יודע האם שייך לסייע לך מבחינה פסיכולוגית להרגיש טוב יותר עם עצמך, אבל מה שבודאי ראוי לעשותה וא לנסות ולהקל עלייך את החיים בכל האפשר ותזכרי שמצבך העכשווי הוא התיקון האחרון שלך להביא אותך לחיי העולם הבא נצחיים וכדי לתקן את כל העבר.

אשמח לסייע לך עוד ככל הצוררך ולפי יכלתי.

עלי והצליחי וברוכה תהיי לה' על עמידתך בניסיונות קשים אלו.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה