מחלוקת הרב אמנון ומרן הרב עובדיה שליט"א

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב ברצוני לשאול שאלה מבלי להכנס לעצם המחלוקת או לפוליטיקה, למה אף רב מרבני הדור לא מנסה להשכין שלום ולפייס בין הרב עובדיה יוסף שליט"א לבין הרב אמנון יצחק? אודה לכם אם תענו לי תשובה עניינית כי אני מאוד מערכיה ואוהבת את שני הרבנים וזה כואב לי מאוד לראות את המחלוקת הזו

תשובה

שלום וברכה

לי אין יכולת להשכין שלום ואינני מעורב כלל בעניין זה.

ככלל איננו מתערבים בחירות ובפוליטיקה. עיקר עיסוקינו הוא רק בהפצת היהדות ובהרבצת תורה, מ"מ עקב כבוד התורה וחילול ה' אני מוכרח לכתוב מספר שורות.

בכל מקרה חשוב לציין שאין כלל מחלוקת של שווים. אין שני צדדים.

הרב אמנון קורא תיגר ואף מבזה את מרן שליט"א ואין לו כלל את הזכות לעשות כך. עליו להיכנע ולבקש סליחה ומחילה ממרן שליט"א ובזה יגמר העניין.

אם הרב אמנון היה מקים מפלגה ואומר אני לא רוצה למשוך קולות מש"ס כל מי שמצביע ש"ס ומציית למרן שימשיך לעשות כך! אני רק רוצה להביא קולות מבחוץ כדי להציל עוד קולות ולחזק את המחנה התורני היה הדבר ברוך.

כעת, העניין אינו כך, אלא כל מגמתו ועיסוקו, להשמיץ את בית מרן ואף לבזות את מרן בעצמו. משכך נראה בוודאי שנכונים דברי הרב בעדני שליט"א שהמסייע לרב אמנון מסייע לידי עוברי עבירה.

עצוב הדבר מאוד, יש בזה חילול ה' נורא, הרב אמנון הוא בעל זכויות רבות אבל נאמנים עלינו דברי מרן שליט"א שהרב הקדיח תבשילו וחבל.

בברכה,

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה