קבלה לנשים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

קראתי את התנאים ללימוד קבלה, אין לי שום משיכה ללמוד קבלה, אבל למה הרב כתב שלנשים יותר קשה למלא אחר התנאים וגם לצעיר ששאל אם הוא יכול ללמוד קבלה הרב ענה שכן (בלי לשאול על מילוי התנאים...) אפליה! :(

תשובה

שלום וברכה, לנשים קשה יותר לקיים את התנאים המקדימים ללימוד תורת הקבלה התכוונתי בעיקר לתנאים אלו שכתב מהרח"ו: כל דבור שאינו של מצווה והכרחי יהיה זהיר ממנו ואפי` דבר מצווה ימנע בשעת התפלה: לקום בחצי הלילה ולעשות הסדר בשק ואפר ובכי גדול ובכוונה כל אשר יוציא בשפתיו.

ואח"כ יעסוק בתורה כל זמן שיוכל להיות בלי שינה ובלבד שחצי שעה קודם עלות השחר יתעורר לעסוק בתורה. ילך לבית הכנסת קודם עלות השחר קודם חיוב טלית ותפילין, ולהיזהר שיהיה מעשרה ראשונים. שלא להסיח דעתו מהתפילין בעת התפילה זולת בעת העמידה ועסק התורה: צריך שיהיה עוסק בתורה מעוטף בטלית ותפילין: לכוון בתפלה הכוונות כמו שכתוב בעץ החיים.

שישים תמיד נגד עניו שם בן ד` אותיות הוי"ה ויזדעזע ממנו כמו שכתוב שויתי ה` לנגדי תמיד. תנאי הראשון צריך למעט דבורו ולשתוק כל מה שיוכל, כדי שלא להוציא שיחה בטילה, כמאמר רז"ל סייג לחכמה שתיקה. גם בעניין השגת האדם אין לך דבר שמועיל כמו הטהרה והטבילה שיהיה האדם טהור בכל עת [וזה כולל שאין ללמוד אחרי קיום יחסים ללא טבילה]: נראה לי שתנאים אלו בלתי ניתנות לקיום על ידי נשים. לגבי הצעיר שאמרתי לו שהוא יכול ללמוד, אשמח אם תצייני לי את הלינק, כנראה שאני מכיר אותו למי שכבר הכין את צעדיו להיכנס אל הקודש פנימה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה