גנבה\גזל והסבר לשאלה קודמת..

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ערב שבת שלום ומבורך! תודה מראש :) שתי שאלות.. ראשונה- נמצא אצלי זוג עגילים שקיבלתי מבחורה שעבדה בדוכן תכשיטים והבנתי ממנה שהיא לקחה אותם בלי לשלם ובלי ידיעת בעל הדוכן.. אני לא משתמשת בהם בגלל זה אבל מצד שני לא נעים לי להוכיח אותה ולהגיד לה להחזיר אותם.. מה אני צריכה לעשות עם הזוג שניה- שאלתי אותך לגבי טבילת כלים.. אני אסביר את עצמי בצורה יותר מובנת.. אני רוצה להכשיר שני כוסות זכוכית ששימשו עד עכשיו ככלי נוי ועדיין לא השתמשו בהם לשתיה.. איך אני עושה את זה.. אשרייך!

תשובה

שלום וברכה

אכן, אסור להשתמש בחפץ גנוב, ועל אף שאת לא עשית את מעשה הגניבה, ואינך מצווה בהשבת גניבה, והיה אפשר לומר שאת לא צריכה לעשות פעולה אקטיבית שהעגילים יחזרו לרשות הנגנב, אבל ממצות השבת אבידה עלייך לדאוג שהעגילים יחזרו לרשות בעל הדוכן. אם את חוששת שאם תחזירי לו את העגילים הוא ידרוש הסברים מי גנב וכו`, את יכולה לעשות זאת בחכמה, פשוט תלכי אל הדוכן שלו ותשאירי את העגילים שם מבלי שיבחין.

אם אינך יודעת את זהות בעל הדוכן וממי היא גנבה את העגילים, יהיו העגילים מונחים עד שיבוא אליהו, או לחילופין את שתאזרי אומץ לדרוש מהבחורה שהיא תעשה מעשה וכו`. אם את רוצה להתחיל לשתות בכוסות הזכוכית שהיו מיוחדים לנוי, עלייך לטבול אותם במקוה או בים, ואם הכלים הם מתוצרת חו"ל יש לברך לפני זה את ברכת `על טבילת כלים`.

שבת שלום - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה