מוסר אישי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה, שאלתי היא כזו מדוע קין נענש על הריגת הבל הרי הקב"ה לא ציווה עדיין על לא תרצח, האם אפשר לתרץ זאת על פי הפשט האם יש מקום בתורה למוסר אנושי לדוגמא משה כביכול לא שומע לקול ה` ופונה למלך סיחון בדרכי שלום ולא כפי שהקב"ה ציווה לפתוח ישר במלחמה,והוא גם לא נענש על כך משמע שעשה נכון ושמעתי לפי הדרש שהקב"ה שינה משהו בתורה אז איך זה יכול להיות שיש בתורה דבר שהקב"ה לא אמר , האם יש בכך פגיעה בעניין ש"התורה נתונה מן השמיים ושל תשתנה בשום זמן חס ושלום" את הדרש אני מכירה האם אפשר ליישב את הקושייה ע"פ הפשט תודה רבה מראש חילכם לאוריתא!

תשובה

שלום וברכה

בגמ` מבואר שאדם הראשון כבר נצטווה על שבע המצוות שנצטוו בהם הגויים, ואחד מהם הוא רציחה. וענין סיחון כתבו המפרשים על דרך הפשט שמאחר שעבר הירדן לא היה שייך לעם ישראל כעת כמבואר בגבולות הארץ, לכן לא היה בזה צווי של לא תחיה כל נשמה ובקשת השלום היתה במקומה.

כך כתב הרמב"ן והרבה מן המפרשים. לא שמעתי שה` שינה משהו בתורה, ואשמח אם תסבירי לי, וגם אם ה` שינה הרי זה כרצונו. אבל לא שמעתי זאת.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה