פסיכולוגיה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מההרצאה של הרב יוסף בן פורת-פסיכולוגיה קבלית, התרשמתי כי בעצם ישנה דחייה של הפסיכולוגיה בת ימיינו מצד התורה ובעצם אף ישנה רתיעה וחשדנות גדולה לגבי היתרונות והעזרה שמסוגלת הפסיכולוגיה להציע לאדם כל שכן ליהודי שמחויב בתריג מצוות ואלו הם התרופה האמיתית לנפש. במקומות אחרים התרשמתי כי בעצם זהו חסד עם האנשים שכן הפסיכולוגיה היא רפואת הנפש. ובכן אני מעט מבולבל לגבי דעת תורה לגבי פסיכולוגיה והעזרה שהיא יכולה לתת לאדם כמובן אני מדבר על מקרים חמורים כגון : השתחררות מטראומות ובעיות נפשיות שנגרמו כתוצאה מחיים לא קלים ואין המדובר בבעיות שגרתיות ונורמליות. ובכן שאלתי היא מה דעת התורה לגבי טיפול פסיכולוגי ולגבי פסיכולוגיה בכלל וכמובן שההתיחסות כאן היא לגבי יהודי שמתקרב ליהדות ומתחזק באמונה... נשמע כאילו התורה היא באמת זו שעוסקת בנפש האדם וזהו עיקרה כמו כן גם הפסיכולוגיה מה ההבדל אציין כי אני נהנה מההרצאות נורא ושאלה נוספת האם יעלו תוכניות נוספות מהערוץ החדש באתר

תשובה

שלום וברכה

מבלי לשמוע את ההרצאה אכתוב את היסודות הידועים לי בקשר להתייחסות היהדות לפסיכולוגיה. הפסיכולוגיה שמוצאת את יסודות הבעיה של האדם אין בכך כל פסול.

אבל ההצדקה של תורת הפסיכולגיה, שמכיוון שנולדת ככה מותר לך לעשות כך וכך, בזה היהדות חולקת וטוענת שאין בכך כל הצדקה להתנהגות מסויימת משום סיבה שהוא, וכל אחד יכול לקיים את כל מצוות ה`.

ובוודאי שמותר ללכת לפסיכולוג ירא ה` להתייעצות ולבדיקה בשורש בעייתו ובכך תימצא הרפואה למחלתו.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה