למה לא רוצים לגייר את בת זוגי ? [תגובה]

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

תודה על התשובה המהירה. לצערי אינני יכול להגיד שלא ציפיתי לתשובה כזאת. אולם כן רציתי להגיד מספר דברים : 1. כפי שציינתי אני ואישתי נישאנו כבר (באופן אזרחי) לכן הציטוט אינו רלוונטי - רצונה להתגייר הוא אמיתי וללא קשר לחתונה. 2.לאישתי יש רצון עז ללמוד ולהתגייר בשביל עצמה, כולל לקבל עול מצוות, מדוע אני צריך לחזור בתשובה 3. להציג את הסיטואציה כך שאנו באנו בדרישה זה פשוט לא נכון, אנו ביקשנו להתגייר הדרישות הוצגו לנו. 4. דבר אחרון וגם עצוב. אני אדם כנה, אינני מעוניין שאישתי תתגייר באופן שיקרי או ברמאות ולכן אינני מחפש את הדרך הזו, הדבר היחיד שגישה זו תביא היא שילדי ומשפחתי (והדורות הבאים שלהם) לא יחשבו כיהודים. (למרות שהינני בטוח שנחיה כיהודים) אם זאת המטרה אז היא הושגה. אני מודה לך על תשומת הלב ומאחל לך כל טוב

תשובה

שלום וברכה

א. התגיירות הוא זכות למתגייר ולצאצאיו רק באם הם ישמרו את החוקים שיהדות מחייבת, באופן שהמתגייר וצאצאיו לא ישמרו על חוקי התורה, ההתגיירות איננה זכות אלא חובה. גוי שמקיים את שבע המצוות שנצטווה בהן הוא זכאי ליי העולם הבא, ואילו יהודי שלא שמר על כל חוקי התורה כשידע מהחוקים האלה, הוא חייב לעבור הרבה עד שיזכה לחיי העולם הבא. כך שהצאצאים שיוולדו לא ימחלו להוריהם שגיירו אותם ללא מתן חינוך יהודי שורשי.

ב. אם אשתך תקבל עליה עול מצוות, באמת, אכן הגיור יהיה בר תוקף, וגיור אמיתי. אבל הרשה לי להצטרף לחששות הרבנים שהיא לא תוכל לעמוד בשמירת המצוות באופן מלא כשבעלה אינו מצטרף למהפך. גם את הבן אי אפשר לגייר שלא מדעתו באם לא מתכוונים לחנכו בחינוך יהודי שורשי. אחרת, ההתגיירות בשבילו `חובה` ואין חבים לאדם שלא מדעתו.

ג. אם אתה מציג את דרישתכם להתגייר כ`בקשה` גרידא, הרי שגם דרישת הרבנים שתקבלו עול מצוות, הוא `בקשה` נגדית, בקשה מול בקשה, אי אפשר להיענות לבקשת התגיירות ללא שתקבלו את בקשת התורה מאלו שרוצים להתגייר, שיקבלו עליהם עול תורה ומצוות.

ד. אין שום בעיה בכך שילדיכם יחשבו הלכתית כגויים, הם נולדו כגויים לאמה לא יהודיה, וזה בסדר גמור מבחינתם ומצד חובתם בעולמם, הקב"ה לא דורש מהם להתגייר כמו שהוא לא דורש את זה מכל מיליארדי הגויים הנמצאים בעולם. ומה שלדעתך `עצוב` בכלל לא עצוב.

[אגב, עוד מידע הלכתי, שהילדים שיהיו לך ממנה לא יתייחסו הלכתית אחריך, אף שאתה אביהם הביולוגי]. הדבר העצוב הוא רק שיהודי בחר להוליד ילדים שלא יהיו יהודים על פי התורה. והסיום `שאתה בטוח שהדורות יחיו כיהודים`, איך אתה בטוח בכך אם אתה לא מתכוון על אורח חיים של תורה ומצוות, אם כוונתך שהם יצהירו על עצמם שהם יהודים, זה יעמוד בניגוד למעלתך שאתה מצהיר על עצמך שהינך `אדם כנה`. רק יהודים ע"פ ההלכה הינם יהודים אף ללא שמירת תורה ומצוות.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה