שאלה אישית - וגם תשובה אישית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב סבתי עברה אירוע מוחי אשר גרם לשיתוק צד שמאל של גופה לצערי הרב היא מרותקת לכיסא גלגלים, כאשר אמי או דודיי מבקרים אותה היא שואלת אותם היכן היא נמצאת ואינה מזהה את הבית שלה ואת הרהיטים והתמונות שתלויות בביתה למרות שכל חייה היא גרה רק בבית הזה, למרות שהיא נמצאת בו כל היום במשך כל יום כי קשה מאוד להוציא אותה מחוץ לבית, והיא מבקשת שייקחו אותה לבית שלה. זה קורה לעיתים. אני רציתי לדעת האם זה הכנה לקראת עולם הבא או משו כזה ולכן היא כבר לא מזהה את הבית שלה, האם זה אומר משהו תודה מראש, שבת שלום ומבורכת לכל בית ישראל שנזכה לישועות בקרוב בעהי"ש

תשובה

שלום וברכה

סבא שלי שיחיה לאורך ימים ושנים, המתקרב לגיל תשעים נמצא אף הוא במצב בערך כזה, וזה מצער ומתסכל את בני המשפחה. בהחלט. אני מתבונן על זה מזוית ראיה, שבעצם למזדקן עצמו לא חסר כלום, אני מתבונן בסבי ורואה אותו חי בכל רגע נתון `רק את העכשיו`, אין לו זכרונות ישנים, והוא לא מכיר את סובביו, כשהולכים לתפילה או לימוד הוא חי כל כולו רק `את הרגע`, אין שום תסביכים מן העבר, פשוט אדם נטול דאגות, כמובן שזה לא מצב אידיאלי לאדם, וכפי שכתבתי הקרובים הם אלו שמתסוכלים מאוד מהמצב הזה, אבל לגבי עצמו נראה לי שהוא באמת אדם מאושר, אף שלפני התפילה הוא צריך לברר אם מתפללים היום תפילת שבת או של חול. [אנחנו זכינו לראות בכך חסד ה`, בכך, שדודתי נפטרה לפני כחודש ממחלה קשה, ולולי חוסר הזכרון של סבי איננו יודעים אם הוא היה מחזיק מהבשורה המרה הזאת].

וכבר אמרו על כך צדיקים, לגבי אדם הסובל בסוף ימי חייו, שמלאכי מעלה היו מוכנים לוותר על כל מה שהם משיגים למעלה בהשגתם את הקב"ה, ומתענגים שם בתענוגים העליונים שאין לשער ואין לתאר, ומכל מקום היו מוכנים לוותר על `הכל` בכדי לרדת לעולם הזה ולחיות חיים מההתחלה ועד הסוף על כל הבעיות וההתמודדיות שישנם בחיים גשמיים, בכדי לזכות ולהניח תפילין אפי` פעם אחת ויחידה, ולעשות בכך את רצונו של הקב"ה, זה משתלם ועוד איך.

כמובן שהשגה כזאת יש למאכי מעלה שיודעים את מה שנעשה מכח הנחת התפילין אבל זה אמיתי גם מהצד הפשוט שלנו. וכך גם לגבי נשים, כדאי לרדת לעולם הזה, ולחיות את כל החיים, בכדי לקיים מצוה אחת, כהפרשת חלה, הדלקת נרות שבת, אכילת מצה, וכו`.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה