האם יש מישהו למעלה מה`

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

קראתי את המאמר על זה שיש לנו ראייה סובייקטיבית ולכן איננו יכולים לראות את הכל כמו שזה באמת(ורשום שאם אנחנו לא יכולים לראות את המציאות המוחשית כמו שהיא באמת אז קל וחומר שלא נוכל לראות את המציאות האלוקית). השאלה שלי היא כזאת: האם יש מישהו שמעל הקב"הז"א בטוח יש מישהו שהוא ברא הכל ראשון אבל האם יש "אנשי" ביניים שהם עשו גם כן משהו לבריאה חוץ מהראשון (הקב"ה). והאם כשאומרים הקב"ה מכוונים לראשון הראשונים

תשובה

שלום לך

ועל כך נאמר בתורה ספר דברים פרק ד (לה) אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ: ןברש"י שם כשנתן הקב"ה את התורה פתח להם ז` רקיעים וכשם שקרע את העליונים כך קרע את התחתונים וראו שהוא יחידי לכך נאמר אתה הראת לדעת: ואין הכוונה שה` הוא ראשון לראשון מראשונים אלא לקדמון שאין לא ראשית ואין לו תכלית,והוא ראשון ואין לו ראשית.

בברכה - בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים