בקשר להרצאה בנושא הגלגולים של זמיר כהן

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ובכן, ההרצאה הייתה מאוד מעניינת. יש לי כמה שאלות בענין: האם יכול להיות שהייתי בגלגול הקודם לא יהודייה ואם זה נכון, מדוע בחיים האלה אני יהודייה ומה המשמעות של כך בחיי דבר שני מה המשמעות לכך שהוריי בעולם הזה הם הוריי על פי תורת הגלגולים כי ע"פ ההרצאה אני מסיקה ששום דבר לא מקרי איך יודעים אם זה הגלגול האחרון שלנו בעולם ושאלה אחרונה היא בקשר לתיקון המידות. הוא אמר לפיו מה שקשה לנו בעולם מהווה התיקון שלנו. איך יודעים מה אנחנו צריכים לשפר בברכה וסליחה על השאלות הארוכות קורן

תשובה

שלום וברכה

אין גוי מתגלגל ביהודי יהודי מקבל נשמה מיוחדת מעולם האצילות שלגוי אין אלא נפש מעולם העשייה, הקרויה בספרים נפש הבהמית, ולכן לא שייך שיש לך נפש גוי. ונשמת היהודי חצובה מעולם האצילות מתחת כסא הכבוד, ויש לה תפקיד מיוחד בעולם הזה לשמור את כל מצות ה` ולהידבק אל ה` ע"י קיום המצות כולם, ובכך היא משלימה את התיקון וזוכה להידבק שוב במקורה לאחר חיי העולם הזה וזוכה היא לחיי נצח. אם תזכי לתקן את כל המוטל עליך, או אז זה יהיה הגילגול האחרון שלך ואין לדעת זאת כעת.

ההורים נותנים לילד את הנפש המחיה אותו, ולא את יותר וזה הקשר שיש בין כל אב וילד, אבל שורש נשמתו היא מכסא הכבוד וכמבואר. ומה תיקון האדם באופן ספיציפי מלבד כל התורה כולה, אכן אמרו חכמי הקבלה שיש לכל אדם מצות עשה שיש לה בה שליחות מיוחדת והסימן לכך הוא למה שהוא נמשך היותר, כגון מי שנמשך לחסד, כנראה תיקונו בעולם הזה הוא להגביר חסד ככל האפשר וכו`.

ויש לכל אדם גם כן מצות לא תעשה שאותה הוא במיוחד לתקן כגון הנמשך לגזל זוהי מידתו שעליה הוא בא לעולם להתגבר במיוחד בחלק הלא תעשה, וכן הלאה על זה הדרך, מי שקשה לה במיוחד בענייני צניעות תדע שזהו עיקר תיקונו ועליו להתגבר על כך.

הרבה הצלחה במילוי התפקיד - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה