מוות קליני - מוכח או לא?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לאתר הידברות המצויין, ראיתי שהמרצים מנסים תמיד להראות שיש עולם הבא ולהוכיח זאת ולהראות שגם המדע מסכים עם זאת. אך לפי ידיעתי אין זה מדע כלל. א. שאלתי רופא מתר infomad שהשיב לי שאין זה מדע כלל שאפשר לבדוק אם התופעה אכן אמיתית. ב. הטענה של מוות קליני וחיים אחר המוות לא תשרוד double-blind controlled test. לכן ממילא לא נראה שזה מדע...אם כך אם אין זה מדע אינני חושב שיש לטעון כי המדע מוכיח שיש חיים אחר המוות. דבר שני, אם אין זה מדע אין הוכחה שאין חיים אחר המוות באופן מדוייק. אשמח מאוד לקבל תשובה אם אפשר ואם יש.

תשובה

שלום וברכה

יש די `מדענים` שסבורים שיש הוכחה מדעית לחיים שלאחרי המוות, ואין זה נסתר מדברי מדען אחר שזה לא נראה לו. גם על הסיגריה יש מדענים הסבורים שזה לא הוכח כגורם מחליא. ההוכחה היסודית שיש חיים לאחרי המוות, הוא מכיון שכתוב בתורה שיש חיים אחרי המוות, ויש דין ויש דיין שלפניו נותנים את הדין.

אין צורך להוכחי כל דבר כיחידה עצמית, ברגע שהתורה הוכחה אמיתית מהמון סיבות לוגיות שלא תיתכן זיוף אדיר כזה ביום מן הימים ומליונים ישתכנעו להכניס את צווארם תחת דת חדשה ללא קבלת אבות דור אחר דור ככתוב בתורה. ולכן ברגע שהתורה אמיתית, כל מה שכתוב בה אמיתי, ואין צורך להוכיח מדעית כל פרט ופרט.

עם כל זאת, החפץ בהוכחות שחור ע"ג לבן שיש חיים אחרי המוות, [שלא דרך מוות קליני], יוכל להיווכח בכך על ידי ההוכחות האחרות >בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה