הנשמה צריכה לעבור את כל העולמות האלה? [תגובה]

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום תודה שעניתם לי אבל - זה אומר שהחלקים הרוחנים שלנו ניפרדים למעלה -הם לא יחזרו ליהיות ביחד אז מי זה `אני` . היחידה, החיה, הנשמה, הרוח או הנפש ((ומה יש בעולמות אבי"ע איפה הן נימצאים ))

תשובה

שלום וברכה

לכן כתבתי שהחלקים המרכיבים את הנשמה מתאימות זו לזו, גם העולמות אבי"ע אף שהן מוגדרים כנפרדים, הם אינם נפרדים, העשיה הוא לבוש ליצירה ויצירה לבוש לבריאה, והבריאה לבוש על האצילות וכו`, כך שגם החלקים של הנשמה יהיו מלובשים זה על זה כמסגרת העולמות שממנו הם נאצלו, והכל יהיה מאוד ביחד באופן שאין התאחדות יותר מזה. והדברים לא מושגים כל כך כל עוד אנו נמצאים בעולם הגשמי. עולם האצילות הוא עולם עשר הספירות.

עולם הבריאה הוא עולם הכסא, עם עשרה המדרגות לכסא. עולם היצירה הוא עולם המלאכים עם עשרת הדרגות שבשם. עולם העשיה הרוחני, הוא עולם הגלגלים. ולכולם יש השתייכות בגוף האדם היהודי, כל העולמות שותפות ביצירת הנשמה היהודית, וממילא הן שותפות לעבודה של האיש היהודי, ומכח עבודתו גם הן מתעלות, כי הן שותפות עמנו. כל מה שאנו רואים לנגד עינינו, הוא חלקי מעולם העשיה הגשמי, כל הגלקסיות וכו`, הן כולן בעולם העשיה הגשמי.

לא ניתן לשאול איפה הן העולמות היותר עליונים מכיון שהם רוחניים ולא נתפסים במקום כל שהוא, אם את יודעת משהו בעניין החורים השחורים הבלתי פתורים הנמצאים בחלל, תוכלי להשיג קצה חוט באופי המעברים בין העולמות המתעלים זה מזה. הנשמה כשהיא נפרדת מהגוף היא כבר יודעת להיכן להימשך, בכדי לעבור מהעולם הגשמי לעבר העולמות שמעל לזה. ואם אין מונע בעדה, מכיון שהיא השיגה ופעלה את הנדרש ממנה, היא מתקדמת בבת אחת לעבר המטרה, שבארתי בתשובה הקודמת, היא לא זקוקה להדרכה מכיון ששם השורש שלה, ולשם בדיוק היא חוזרת.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה