ע"י מי נכתב התנ"ך וכו`,? ומה המטרה הכללית???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום שמי אורי ואני מקווה שתמצאו זמן לענות על שאלתי. מה שרציתי לשאול הוא שאיך אפשר לדעת שמה שהקב"ה לימד והעביר למשה בהר סיני (שזוהי בעצם התורה שבעל פה) אלה בעצם כל המצוות שעושים הצדיקים היום הרי משה קיבל תורה מה` ומסרה ליהושוע ויהושוע לנביאים ונביאים לזקנים וכן הלאה..אין מצב שכל מה שדיבר משה מפי ה` באמת יכל להשמר כי מדור לדור הסיפור השתנה... וזה מביא אותי לשאלה אחרת..מתי נכתבה התורה שבעל פה ועוד דבר אם אפשר..אני לא מבין מה יוצא להקב"ה מכך שנשב ונקרא ונלמד מתורתו ונהלל את שמו כל היום, אני יודע שאם לי יוולד ילד אני ארצה באושר תמידי בשבילו מבלי שום תנאים מבלי לצפות לתמורה... ועצם העובדה שאנחנו צריכים לקרוא וללמוד הרבה ואפילו קריאת התפילה כל אלה פעולות שלא גורמות הנאה, לפחות לא לי, אני לא נהנה מקריאה לא משנה מאיזה סוג. כשבעצם המטרה של כל התפילות והלמידות הם להגיע לגן עדן ששם כולם יעשו כך כלפי ה`, כלומר זה היעוד שלנו בחיים ה` ברא אותנו בשביל שנשבח אותו ואת מעשיו וטובותיו אלינו, לא שאני כפוי טובה אני מודה לה` על כל מה שהוא עושה בשבילי אבל בדרכי שלי..בדיבור שלי איתו,זה נראה לי אבסורד כל העניין הזה.. אני מקווה שתענו על שאלותי ותאירו את דרכי ובעזרת ה` אחזור בתשובה שלמה.תודה.

תשובה

שלום וברכה

הקב"ה רוצה שנתפלל אליו, אבל לא מפני שהוא זקוק לזה חס ושלום, הוא רוצה שנתפלל אליו ונרגיש שזהו הדבר הכי טוב בשבילינו. ואכן, בראשית העבודה לא מרגישים את זה, ונראה כאילו אנחנו מתפללים מפני שהקב"ה זקוק לזה, אבל זה לא האמת, בעבודה מתמדת יום אחיר יום, ובהתבוננות המתאימה, מרגישים יותר ויותר עונג בתפילה, עד שמגיעים לדרגת תשוקה `אוי כמה חבל שנגמרה התפילה`.

בעולם העליון שאחרי החיים כאן, עיקר השכר הוא ההתבטלות הגמורה בשורש החיים, לא שנתפלל אליו שם, אלא את המהות של התפילה שהיא הדביקות בהקב"ה את זה נקיים שם הלכה למעשה אחרי שנזכה להיכלל בשורש שלנו, וזהו התענוג והשכר שהקב"ה רצה להעניק לנו ללא תנאים, שלשם כך הוא ברא את העולם, וככל שהעבודה שלנו בעולם הזה תהיה שלימה יותר תהיה ההיכללות שלנו במקור יותר עצום ויותר מענג, מכיון שהעבודה העצמית מעלה ומזככת את הנפש יותר ויותר.

לגבי תלמוד תורה, לא הבנתי כל כך את השאלה, מכיון שיהודי הטועם מטעמה המתוק של התורה, לא מכיר הנאה `גשמית ורוחנית` יותר עצומה מזה, כך שהמתנה של התורה הוא מתנה מובנת ומוסברת שאינה צריכה להסברים, ואם עדיין לא זכית להרגיש את העונג מתלמוד תורה, אפשר להאשים או את זה שמלמד אותך שלא השכיל להטעים לך מנועם התורה, או בכך שעדיין לא זכית לקבוע עתים לתורה, כשתקבע עתים לתורה כמו שצריך לא יעבור זמן רב עד שתתחיל להרגיש בנועם התורה, ואז תראה כי אין שמחה והנאה כמו השמחה הממלאת את נפש האדם אחרי לימוד במשך שעה את תורת ה`. אתה יכול להיות בטוח שגם אינך נהנה מכל סוג של קריאה, תהנה מאוד מלימוד תורה, זוהי הנאה מובטחת לכל לומד המתנהג בדרך הישרה, התורה מתגלה אליו ומטעימה ללומד מהטעם המתוק שלה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה