אזכרה לתינוקות, וכשלא ידוע תאריך הפטירה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לרבנים היקרים ראשית ברצוני להודות לכם ולחזק את ידכם על העזרה והתמיכה הרבה שאתם מעניקים באתר, שאלתי היא בקשר לאזכרה עילוי נשמה לתינוקות יש לי שני אחים שנפטרו לפני שנים רבות {שנות ה - 60 } ועד כה לא נעשה דבר לעילוי נשמתם, האבדה הייתה קשה לאימי שהדחיקה את המוות. אני ב"ה התחזקתי וחשבתי לעשות סעודת מצווה לזיכרם, {אזכרה}, ויש לי מספר שאלות: 1. ידוע לי שתינוקות נפטרים נחשבות לנשמות של צדיקים, האחד נפטר לאחר 9 ימים {לאחר הברית} והשני לאחר חצי עד תשעה חודשים. האם נהוג לערוך אזכרה לתינוקות ובמידה וכן האם יש משהו שונה מיוחד שצריך לעשות 2. במידה ולא ידוע תאריך הפטירה האם ניתן לבחור יום מסוים לערוך את האזכרה { אני רוצה ב"ה לערוך את סעודת המצווה ביום שבת סעודה שלישית} 3. בכוונתי לערוך ב"ה סעודת מצווה לסבתי ז"ל האם ניתן לחבר בין השניים 4. במידה ויש משהו נוסף שעלי לדעת אשמח לקבל כל הדרכה והנחיה על מנת לבצע את ה דברים בצורה הנכונה והטובה ביותר תודה רבה וחודש טוב שרלי

תשובה

שלום וברכה

א. לא נהוג לעשות אזכרה לאה לתינוקות, שאכן לגודל ערך נשמותיהם הן לא זקוקות כל כך לעזרה שלנו. אולם נהוג לעשות מעשים טובים לעילוי נשמתם, ולהדליק נר מפעם לפעם, תרומת הוצאות סעודה שלישית בבית הכנסת זה רעיון מצויין להנצחת זכרם, וכדאי שאכן כך תעשי, ואפשר לכלול זאת יחד עם כוונה לעילוי נשמות שאר קרובייך.

הקדשת סידורי תפילה או ספרי לימוד לבית הכנסת, וכתיבת שמות נשמות האחים שלך על הדף הראשון מהספרים, זהו אמצעי מאוד מקובל ומאוד אפקטיבי לתועלת הנשמות, ולזכותם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה