מה זה נפשות תאומות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה זאת אומרת נפשות תאומות ומה זה נשמות מאותו שורש נשמההאם נשמות אלו מודעות לכך כשהן בחייםמתי הן מתחברות

תשובה

שלום וברכה

כך מבואר בספרי האריז"ל (שער הגלגולים - הקדמה כ) וזה לשונו: "גם דע, כי אם ימצאו בדור אחר ב` נשמות משורש אחד, בשני אחים, או בשני חברים, יהיו שניהם שונאים ומקטרגים זה לזה בטבעם בלי ידיעה, שאע"פ שהם אינם יודעים למה הם לא סובלים אחד את השני, המזל שלהם יודע בכך, לפי ששניהם זה חפץ לינוק מן השורש ההוא יותר מחבירו, והם מקנאים זה לזה בטבעם, ולכן אם היו משיגים לדעת ברוח הקדש, כי שניהם משורש אחד, אז ודאי יהיו אוהבים זה לזה.

ודע, כי אין זה ההרגשה שביניהם, אלא כאשר הם שניהם בחיים בעולם הזה, אבל הנשמות של הצדיקים שכבר מתו, הם חושקים והם תאבים מאד לתקן ולהיטיב ולהשלים תיקון הנשמות אשר בחיים בעוה"ז שהם מן השורש שלהם, כי אז אין להם מעשה, כדי שיקנאו בחיים לומר שהם רוצים להשלים יותר מהם. ואדרבה יש להם תועלת גדול במעשים טובים של החיים אשר הם מן שורשם".

וקיצור דבריו, שאם מרגישים דחיה בלתי מוצדקת ממישהו יש לדעת כי שניהם משורש נשמתי אחד, שכל נשמה רוצה לינוק יותר שפע משם, ומפחדת שהשניה תיקח משם יותר על חשבונה. ואחרי שיודעים את זה הברירה ביד האדם להחליט אם להמשיך את המצב הקיים המוצדק לכאו`, או שמא מכיוון שלעתיד יהיו נשמות אלו חבירות טובות בעולם הבא כשיגיעו לשורשם, [ואז הן כמובן ירגישו מצויין אחת עם השנייה], כדאי להתחיל את החברות עוד בעולם הזה. בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה