הפסקות ודקדוקים בתפילה, ונגיעה בחפצים לפני הנטילה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1.אם אני אוכלת סעודה הכוללת:חביתה,לחם,סלט, גבינות ועוד-לצורך הדוגמא ,האם אני צריכה לברך על כל מאכל בנפרד 2.בתפילות וגם בקריאת שמע כתוב א."יש להתיז את האות...." או יש להיזהר באמירת ככה וככה במילה... או יבטא נכון את האות.. מה הכוונה בזה ב.יש להפסיק מעט-האם מדובר בכמה שניות ולהמשיך ג.ומצויין בקריאת שמע בקטע מסויים שלא לומר בשבת ובימים טובים-מהזה ימים טובים האם מתכונים לחגים ומועדים 3.נטילת ידיים א.לפני הנטילת ידיים בבוקר אני יכולה לגעת בפלאפון[מכייון שזה השעון המוערער שלי] ב.האם אסור לגעת בסמיכה לפני הנטילה ג.לפי איזה מאפיינים קבעו את סדר הנטילה נ.ב אחותי מסרה תודה על פירוש החלום שנתתם לה לפני מספר שבועות.[על העכביש שהופך לבן אדם.....]באמת הקשר הסתיים בינה לבין חבר שלה,ודברייך בקשר לפירוש רק חיזקו אותה. תודה רבה על שאר התשובות! סוף שבוע טוב :)

תשובה

שלום וברכה

מברכים על הלחם והכול נפטר בברכת הלחם. להתיז הכונה להדגיש. לבטאות נכון הכוונה למשל למען תזכרו ולא למען תסכרו וכדו`. אכו כך, רק מפסיקים לרגע קל וממשיכים. ימים טובים הכוונה לחגי ישראל כר"ה סוכות וכדו`. מותר לגעת בפלאפון ובשמיכה.

את הלכות הנטילה בבוקר קבעו חכמינו לפי ידיעתם איך יורדת הרוח טומאה מהידיים. הלכות נטילה לאכילה, יש להם הסבר מדוע נוטלים פעמים כל יד, פעם הראשונה לטהר את הידיים, ופעם שניה להוריד את המים הלא מטוהרים מהידיים, שנטמאו מהיד בעת הנטילה. ומסרי לאחותך את ברכתי שתמצא את זיווגה הגון יהודי ירא שמים שתזכה לבנות בית יהודי אמיתי, המושתת על אהבה ואימון הדדי.

בהצלחה ושבת שלום - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה